آتش سوزی در شمال عراق در نتیجه حملات ترکیه

به گزارش نامیت، یک منبع نظامی در استان دهوک واقع در منطقه کردستان عراق از وقوع آتش سوزی گسترده در این استان در نتیجه حملات ترکیه اطلاع داد.

آتش سوزی در شمال عراق در نتیجه حملات ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور گردشگری ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع نظامی در استان دهوک گفت که در نتیجه حملات ترکیه به شمال این استان، حریق گسترده ای در اطراف سه روستا اتفاق افتاده است.

این منبع در مصاحبه با وبگاه شفق نیوز اضافه نمود که هواپیماهای جنگی ترکیه صبح امروز سه شنبه کوه لینک از رشته کوه های متین مشرف به ناحیه دیروک در منطقه العمادیه (شمال دهوک) را بمباران کردند.

بعضی شاهدان عینی هم گفتند که توپخانه ترکیه امروز سه شنبه مناطقی از شمال ناحیه درکار از توابع العمادیه را هدف قرار دادند.

بنابراین گزارش، در نتیجه این حملات آتش سوزی گسترده ای در مزارع سه روستا اعم از نزور، شیدنی و رویس به وقوع پیوسته و به علت شرایط سخت و خطراتی که در منطقه وجود دارد، مهار آتش سخت شده است.

ترکیه مدت هاست به بهانه مقابله با پ ک ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است.گروه پ ک ک که در 35 سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به اسم گروه تروریستی شناخته می گردد. ترکیه می گوید که شبه نظامیان پ ک ک مسئول مرگ بیش از 40 هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و بچه ها هستند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1652

به "آتش سوزی در شمال عراق در نتیجه حملات ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی در شمال عراق در نتیجه حملات ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید