آقای روحانی، کی می خواهید از لاک همیشه مدعی خود در بیایید؟

به گزارش نامیت، آقای روحانی چه خوب می شد که یک دهم این امکانات را برای وقایع آبان ماه مصرف می کنید و یک صدم این صراحت با مردم را آنجا به کار می بردید. بهتر است شما فعلا با همه امکانات خود به پیگیری وقایع آبان ماه بپردازید.

آقای روحانی، کی می خواهید از لاک همیشه مدعی خود در بیایید؟

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به رئیس جمهور نسبت به سخنرانی ایشان در تاریخ بیست و چهارم دی ماه 1398 با موضوع حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی واکنش نشان دادند.

متن این نامه به شرح زیر است:

آقای حسن روحانی

رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران

شاهد آن بودیم که جنابعالی در تاریخ بیست و چهارم دی ماه 1398 طی سخنرانی در رابطه با حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی مطالبی گفتید که بهتر است برای خودتان آن ها را مرور کنیم و عملکرد دولت جنابعالی در تناسب با این حرف ها را بسنجیم.

شما گفتید که: دولت خود را مسئول می داند و به همه وظایف حقوقی و قانونی خودش عمل خواهد کرد آقای روحانی کاش بتوانیم این مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی تان را باور کنیم. عملکرد شما بخصوص در رابطه با وقایع آبان ماه نشان داده است که چندان در رابطه با کار ها و وظایف خودتان، وظیفه شناس و مسئولیت پذیر نیستید. نظر شما در مورد مسئولیت دولت در ماه های آبان ماه چیست آیا دولت اساسا خود را در رابطه با آن قضیه نیز موظف می داند.

گفته اید: پفراینده هواپیمای اوکراینی یک پفراینده عادی و معمولی نیست و قوه قضائیه برای رسیدگی به موضوع، دادگاهی ویژه با قاضی عالی رتبه باید تشکیل دهد آقای روحانی به نظر شما پفراینده آبان ماه که متاسفانه تعداد تلفاتش از حادثه سقوط هواپیما بیشتر بوده پفراینده ویژه ای نیست؟ نظرتان در مورد ورود قوه قضائیه برای رسیدگی به آن پفراینده و تشکیل دادگاه ویژه با قاضی عالی رتبه چیست؟ که اگر قوه قضائیه این دادگاه را تشکیل داده بود شاید شما امروز این فرصت را نداشتید که با عنوان رئیس جمهور سخن پراکنی کنید.

علاوه بر این یکی از مواردی اولیه ای که باید آن دادگاه ویژه بررسی کند، تحقیق در مورد رفتار ها و صحبت های جنابعالی به عنوان رئیس جنهور در رابطه با سقوط این هواپیمای اوکراینی است و همچنین نقش جنابعالی در ممانعت از لغو پرواز های فرودگاه های نیز باید تحت تحقیق قرار بگیرد تا معین شود که شما دقیقا چه کارنامه ای در این واقعه دلخراش داشتید. همچنین ما خواستار پیگیری پفراینده شهادت شهید بابایی نیز هستیم تا نقش آقای روحانی در آنجا نیز برای همه واضح و شفاف شود.

شما گفتید که: مردم می خواهند بدانند مسئولان آنان در فرایند حادثه سقوط هواپیمای طبق قاعده و در چارچوب اصول اخلاقی درست رفتار کردند یا نه. آقای روحانی نظرتان در مورد حفظ چهارچوب اصول اخلاقی در قضیه گرانی بنزین چیست. اینکه شما، خودتان روز جمعه از گرانی بنزین مطلع شدید در کدام بخش چهارچوب اصول اخلاقی میگنجد؟ آقای روحانی بهتر است شما که خود کارنامه درخشانی در رابطه با راستگویی و حفظ اصول اخلاقی ندارید در موضوع صداقت برای مردم منبر نروید.

گفته اید: دولت با همه امکانات پیگیر این مسئله (سقوط هواپیمای اوکراینی) است. آقای روحانی چه خوب می شد که یک دهم این امکانات را برای وقایع آبان ماه مصرف می کنید و یک صدم این صراحت با مردم را آنجا به کار می بردید. بهتر است شما فعلا با همه امکانات خود به پیگیری وقایع آبان ماه بپردازید.

آقای روحانی گفته اید که: در این داستان نمی تواند فقط یک فرد مقصر باشد و من می خواهم این مسئله با صداقت برای مردم بیان شود. اولا که بهتر است حکم دادن در این مورد را به مسئول این مسئله بسپارید، ثانیا چقدر خوب میشد اگر جنابعالی که دیگران را توصیه به صداقت میکنید، خودتان را هم به صداقت و راستگویی توصیه میکردید.

آقای روحانی ای کاش از لاک همیشه مدعی العمومی بیرون بیاید و یک بار هم مسئولیت پذیر و پاسخگو و احیانا عذرخواه باشد. یاد بیاوریم اتفاق آذر 95 را که بی مبالاتی و حادثه تصادف دو قطار، موجب کشته شدن 45 زائر حرم امام رضا (ع) شد. آیا وزیر راه و شهرسازی عذرخواهی کرد؟ نه. با خونسردی گفت: چه آن هایی که کشته شده اند و چه آن هایی که مجروح هستند، زیرپوشش بیمه قرار دارند و از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد!

آقای روحانی شما شایسته این نیستید که از جنابعالی بخواهیم در رابطه با وقایع آبان ماه با مردم صادقانه صحبت کنید، ولی از قوه قضاییه می خواهیم که پفراینده وقایع آبان ماه را سریع تر جمع بندی کنند و با صداقت در مورد نتیجه آن پفراینده با مردم صحبت کند و عاملِ دروغگویِ این واقعه که بنظر میرسد خود شما هستید را مجازات کنند تا دیگر شاهد این چنین وقایعی نباشیم. هر چند با توجه به سوابق درخشان جنابعالی در عرصه راستگویی و صداقت، صحت همین حرف های شما همچنان در ابهام است و جالب آنجاست که جنابعالی هیچ صحبتی در مورد مسئول لغو پرواز ها در آن زمان نکردید

در نهایت باید به شما بگویم که این صحبت ها لباسی نبود که به تن شما بیاید. بهتر است قبل از اظهار نظر در رابطه با عملکرد دیگران، درمورد کارنامه تقریبا هیچ خودتان صحبت کنید.

نهایتا به کنندگان مجلس پیشنهاد می کنیم هر چه سریعتر طرح عدم کفایت سیاسی آقای حسن روحانی را در دستور کار قرار دهند و با استیضاح ایشان راه صداقت و پاسخگویی را برای آقای روحانی هموار کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 734

به "آقای روحانی، کی می خواهید از لاک همیشه مدعی خود در بیایید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقای روحانی، کی می خواهید از لاک همیشه مدعی خود در بیایید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید