آیا نیروهای ارتش ترکیه قصد حرکت به سمت سنجار را دارند؟

به گزارش نامیت، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، علی ورهان عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در سخنانی پیرامون موضوع حرکت نیروهای ترکیه از سمت دهوک به سوی سنجار گفت: نیروهای ترکیه تا کنون هیچ حرکتی به سمت سنجار نداشته اند.

آیا نیروهای ارتش ترکیه قصد حرکت به سمت سنجار را دارند؟

این عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق با اشاره به اینکه نیروهای ترکیه همچنان در مقرهای خود در دهوک هستند گفت: بعضی عملیات های شناسایی انجام می گردد و براساس آن حملات هوایی در مناطق و روستاهای دهوک و نوار مرزی با ترکیه انجام می گردد.

ورهان در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: به رغم تهدیدهایی که درباره قصد ارتش ترکیه برای حمله به سنجار می شنویم، اما درحال حاضر هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

لازم به ذکر است که سنجار برای ترکیه اهمیت بالایی دارد و اخراج تروریست های پ.ک.ک می تواند خیال ارتش این کشور را راحت کند، اما موانع نظامی، میدانی و سیاسی بالایی مقابل آنکارا دیده می گردد.

از ناحیه نظامی، ارتش ترکیه نمی تواند به آسانی به سنجار حمله کند، سنجار یک منطقه مرزی با ترکیه نیست و در عمق خاک عراق واقع شده است، از این رو خطوط امدادی مستقیم و آسان برای ارتش ترکیه جهت شروع یک عملیات نظامی گسترده در سنجار، وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1466

به "آیا نیروهای ارتش ترکیه قصد حرکت به سمت سنجار را دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا نیروهای ارتش ترکیه قصد حرکت به سمت سنجار را دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید