اعلام زمان بندی عرضه اوراق مشارکت، راهنمایی نقدینگی به سمت فراوری و سرمایه گذاری

به گزارش نامیت، خبرنگاران؛ یکصد و چهل و هفتمین جلسه ستاد مالی دولت صبح شنبه به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، برگزار گشت.

اعلام زمان بندی عرضه اوراق مشارکت، راهنمایی نقدینگی به سمت فراوری و سرمایه گذاری

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ رئیس جمهور در این جلسه پس از ارائه گزارش رئیس کل بانک مرکزی در زمینه فرایند کاهشی رشد نقدینگی در امسال نسبت به سال 98، بر ضرورت تسریع در فروش اموال مازاد و سهام شرکت های دولتی که از سیاست های عمده اقتصادی دولت است، تاکید نمود و اضافه کرد: انتشار اوراق خزانه، تحکیم بازار سرمایه، راهنمایی نقدینگی و کنترل قیمتها، رونق بخشی به بورس و خروج دولت از بنگاه داری باید هرچه سریعتر اجرایی شود تا مردم شاهد آثار مثبت آن در اقتصاد کشور باشند.

در این جلسه همچنین گزارش عملکرد و برنامه انتشار اوراق اقتصادی اسلامی در سال 99 ارائه و در زمینه چگونگی انتشار و عرضه آن بحث و گفتگو شد.

روحانی در این راستا اضافه کرد: سیاست راهنمایی نقدینگی موجود کشور باید به سمت فراوری و سرمایه گذاری در بازار پول و سرمایه بوده و همچنین اوراق مشارکت هم به سرمایه گذاری و تقویت زیرساختها و پروژهای عمرانی کشور یاری کند.

رئیس جمهور ادامه داد: با هماهنگی و همکاری کامل میان دستگاه های ذیربط برنامه زمان بندی عرضه اوراق مشارکت به نحو شفاف اعلام و اجرا شود تا امکان مشارکت فعالان اقتصادی در بازار پول و سرمایه به طور کامل فراهم شود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1022

به "اعلام زمان بندی عرضه اوراق مشارکت، راهنمایی نقدینگی به سمت فراوری و سرمایه گذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان بندی عرضه اوراق مشارکت، راهنمایی نقدینگی به سمت فراوری و سرمایه گذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید