اعلام ممنوعیت آمد و شد در شهر نجف عراق ، ادعای یورش معترضان به کنسولگری ایران

به گزارش نامیت، رسانه های عراقی از تعطیلی ادارات استان نجف عراق و وضع مقررات منع آمد و شد در مرکز این استان خبر دادند.

اعلام ممنوعیت آمد و شد در شهر نجف عراق ، ادعای یورش معترضان به کنسولگری ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، رسانه های عراقی شامگاه چهارشنبه (6 آذر) از وضع مقررات منع آمد و شد در شهر نجف اشرف خبر دادند.

شبکه تلویزیونی سومریه عراق لحظاتی پیش گزارش داد که عملیات الفرات الأوسط در استان نجف مقررات منع آمد و شد تا اطلاع ثانوی وضع نموده اند.

خبرگزاری بغداد الیوم نیز گزارش داد که لؤی الیاسری، استاندار نجف اشرف اعلام نموده است که همه ادارات دولتی در این استان فردا (پنجشنبه) تعطیل خواهد بود. نجف سومین استان عراق است که به دلیل تظاهرات چند روز اخیر، بعد از استان های ذی قار و مثنی، ادارات را تعطیل می نماید.

استاندار نجف عراق ساعتی قبل در واکنش به تشدید درگیری ها و اعتراض ها در این استان، ضمن حمایت از اعتراض های مسالمت آمیز در باره کوشش بعضی از آشوبگران برای ایجاد فتنه در این استان شیعی هشدار داد.

بعضی از رسانه های عربی از جمله رسانه های سعودی مدعی دشند که معترضان قصد ورود به کنسولگری ایران در شهر نجف را داشته اند. شبکه العربیه مدعی شد که هیأت دیپلماتیک ایرانی به یاری نیروهای امنیتی ساختمان کنسولگری را ترک نموده است.

این شبکه به همراه شبکه الحدث با پخش تصاویری زنده از اطراف کنسولگری ایران در نجف، مدعی یورش معترضان به کنسولگری شد.

شبکه فرات عراق نیز با اشاره به حوادث امشب در شهر نجف به نقل از منابع محلی گزارش داد که به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر قصد بعضی از آشوبگران برای حمله به این شهر، اقدامات امنیتی در اطراف آن تشدید شده است.

در حالی که شبکه های سعودی کوشش دارند اینگونه وانمود نمایند که کنسولگری ایران در نجف اشرف دچار آتش سوزی شده، شبکه الفرات می گوید که تنها فنس اطراف کنسولگری دچار حریق شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 604

به "اعلام ممنوعیت آمد و شد در شهر نجف عراق ، ادعای یورش معترضان به کنسولگری ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام ممنوعیت آمد و شد در شهر نجف عراق ، ادعای یورش معترضان به کنسولگری ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید