انجمنی برای اشتغالزایی نابینایان، درخواست از شرکت ها برای همکاری

به گزارش نامیت، به گزارش خبرنگاران، انجمن نابینایان تجلی توانایی و تجربه ری در سال 1393 با همکاری هیات مدیره ای که همگی آنها از مجموعه نابینایان می باشند با هدف اشتغالزایی برای این قشر راه اندازی شد و با مجوز سازمان بهزیستی ادامه کار می دهد.

انجمنی برای اشتغالزایی نابینایان، درخواست از شرکت ها برای همکاری

اصلی ترین هدف انجمن حول محور کار آفرینی و یاری های مقطعی نیز به دوستان نابینا می نماید. که در حوزه تحصیل ازدواج و ... است.

علی رضا سلامی در مصاحبه با خبرنگاران در باره فعالیت این انجمن تجلی گفت: با عنایت به توانمندیهای کلامی نابینایان حوزه فروش تلفنی بهترین شغل و البته سخت ترین در مقایسه با حوزه های مختلف بازار یابی از جمله بازاریابی اینترنتی و حضوری که با حوزه فروش تلفنی را برای دوستانمان بهتر دانستیم کارمندان این بخش آموزش های مختلفی را در طول کار خود در رشته های فن بیان زبان بند و فن مذاکره که مرتبط به این کار است طی می کنند.

به گفته وی ، در مجموع 25 نفر در این حوزه مشغول بکارند که 13 نفر آنها افراد با آسیب بینایی هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن نابینایان تجلی تاکید نمود: از دیگر بخش های این مجموعه قسمت بسته بندی کالاست که دوستان ما محصولات مختلفی را بسته بندی نموده و برای ارسال به واحد حمل و نقل تحویل می دهند.

سلامی گفت: وجه تمایز ما با شرکت های دیگر در این است که در واحد انبار دو نفر از دوستان نابینا و کم بینا بایکدیگر همکاری می کنند و با استفاده از رایانه مجهزبه نرم افزارهای نابینایان به خوبی موجودی انبار را ثبت و ضبط نموده ه و حساب آن را نگه می دارند.این نهاد مردمی در بخش اداری خود از توان یکی از خانم های نابینا برای برطرف و رجوع امور جاری انجمن استفاده می نماید که با استفاده از رایانه می تواند حتی کارهای پرسنلی کارمندان را انجام داده و بر ورود و خروج آنها نظارت کند در ضمن تمامی کارهای تایپ و نوشتن نامه ها و کار های اداری انجمن تحت نظارت ایشان به خوبی انجام می گردد.

وی همچنین از همکاری این انجمن با شرکتها و کارگاهها اطلاع داد و گفت: انجمن تجلی در تفاهم نامه ایی که با بعضی از کارگاهها و شرکت ها داشته است کارهای بسته بندی و مونتاژ را از آها دریافت نموده و کار بسته بندی و مونتاج آن را دوستان نابینا با سرعت و دقت به خوبی انجام می دهند و آنها را به همان شرکتها تحویل می کنند و در ازای آن کارمندان کارمزد دریافت می کنند.

به گفته رئیس هیات مدیره انجمن، اهداف مهم این مجموعه حفظ و نگهداری اشتغال فعلی حمایت از مشاغل خانگی نابینایان ایجاد آموزش متناسب با توانمندهای آنهاست.

وی همچنین از همه شرکت ها و کارگاه هایی که محصولاتی برای بسته بندی و مونتاژ دارند و قصد برون سپاری آنها را دارند درخواست کرد با این نهاد مردمی همکاری کنند و همچنین از دوستان معلول که در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنند دعوت به همکاری می گردد تا برای بازاریابی دست آورد های خود محصولات خود را به این انجمن معرفی کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 78

به "انجمنی برای اشتغالزایی نابینایان، درخواست از شرکت ها برای همکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمنی برای اشتغالزایی نابینایان، درخواست از شرکت ها برای همکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید