بازگشت 110 هزار آواره سوری به ادلب

به گزارش نامیت، مدیر تیم هماهنگ کننده امور غیرنظامیان در شمال سوریه و مسئول جمع آوری اطلاعات درباره آوارگان از بازگشت حدود 110 هزار آواره سوری به ادلب پس از توافق آتش بس در شمال سوریه اطلاع داد.

بازگشت 110 هزار آواره سوری به ادلب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، محمد حلاج حمد حلاج مدیر تیم هماهنگ کننده امور غیرنظامیان در شمال سوریه و مسئول جمع آوری اطلاعات درباره آوارگان گفت که از زمان اجرای توافق روسیه و ترکیه بر سر آتش بس در شمال سوریه، حدود 110 هزار نفر از آوارگان سوری به مناطق خود در استان ادلب بازگشته اند.

وی اضافه کرد: 109 هزار و 714 نفر از یک میلیون سوری که از اکتبر سال 2019 در پی تشدید درگیری ها (بین ارتش سوریه و ترکیه) مجبور به ترک منازل خود شده بودند، به ادلب بازگشته اند.

محمد حلاج تاکید نمود که بخش اعظمی از آوارگان سوری که در ارودگاه های اطراف مرزهای ترکیه و سوریه به سر می برند، تمایلی به بازگشت به مناطقشان را ندارند.

سران روسیه و ترکیه پس از سه ساعت مذاکرات درباره تنش های بوجود آمده در ادلب استانی در شمال سوریه و در همسایگی ترکیه به توافق رسیدند.

اسفند ماه گذشته پس از کشته شدن 33 نظامی ارتش ترکیه در تحولات ادلب، تنش هایی میان روسیه و ترکیه بوجود آمد که این تنش ها با میانجی گری روسیه و حصول توافق آتش بس در شمال سوریه بین اردوغان و پوتین انتها پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 892

به "بازگشت 110 هزار آواره سوری به ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت 110 هزار آواره سوری به ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید