بایدن دموکرات ها را به اتحاد در مقابل ترامپ فراخواند

به گزارش نامیت، نامزد پیشتاز انتخابات درون حزبی دموکرات های آمریکا ضمن تجلیل از کوشش های رقیبش گفت، دموکرات ها هدف مشترکی دارند و آن شکست ترامپ است.

بایدن دموکرات ها را به اتحاد در مقابل ترامپ فراخواند

به گزارش گروه مانیتورینگ گروه بین الملل خبرنگاران، جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شامگاه سه شنبه در یک سخنرانی گفت، هدف مشترک همه دموکرات ها شکست دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور است.

بایدن در سخنرانی خود در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیوانیا گفت، بنا به درخواست مقامات ایالت اوهایو کمپین انتخاباتی دموکرات ها در این ایالت به خاطر وجود نگرانی از شیوع ویروس کرونا لغو شده است.

بایدن با اشاره به پیروزی درون حزبی اش در می سی سی پی، میشیگان و میسوری گفت: می خواهم از برنی سندرز و حامیانش به خاطر کوشش خستگی ناپذیر و شور و اشتیاقی که دارند تشکر کنم. ما یک هدف مشترک داریم و دونالد ترامپ را شکست می دهیم. ما در کنار هم او را شکست می دهیم.

او با اشاره به حمایت نامزدهای کنار گذاشته شده در این رقابت گفت: در طول هفته گذشته، بسیاری از رقبایم مرا مورد تأیید قرار دادند. شهردار پیت بوته جج، امی کلوباچار، بتو اروروک، مایک بلومبرگ، کوری بوکر و کامالا هریس. باید باهم این حزب را متحد کنیم. امشب یک گام دیگر به بازیابی شایستگی، بزرگی و افتخار در کاخ سفید نزدیک شدیم که هدف نهایی ما است.

بایدن درباره شیوع کرونا گفت: در حال حاضر هراس بزرگی در کشور وجود دارد. هراس بزرگی در دنیا وجود دارد. به نقش رهبریت آمریکا احتیاج داریم. به رهبریت ریاست جمهور احتیاج داریم. من این رهبریت را به مردم خواهم داد. به همین خاطر است که برای رسیدن به ریاست جمهوری کوشش می کنم.

او در انتقاد از ترامپ گفت: ما باید بار دیگر رهبر دنیا شویم. سیاست نخست آمریکا از سوی ترامپ آمریکا را منزوی نموده است. باید بار دیگر به متحدانمان نشان دهیم که می گردد روی حرفمان حساب کرد. مسئولیت آمریکا این است که نظم دنیای را برگرداند. ترامپ هرچیزی که آمریکا را آمریکا می کرد حتی ماهیت دموکراسی این کشور را در خطر انداخته است.

روز سه شنبه بایدن توانست با در اختیار داشتن حمایت دیگر نامزدهای کنار رفته از رقابت درون حزبی میان دموکرات ها، در ایالت های میشیگان، میسوری و می سی سی پی برنده گردد و در اوهایو نیز پیشتاز باشد.

سندرز با وجود شکست های تلخی که در رقابت با بایدن تجربه نموده، قصدی برای انصراف از رقابت ها را ندارد. وی هنوز امید دارد بتواند در ایالت های واشنگتن و داکوتای شمالی به پیروزی برسد.

سخنرانی سه شنبه شب بایدن در حالی انجام شد که سندرز اظهار داشت در این روز هیچ گونه سخنرانی انجام نخواهد داد.

بایدن که معاون باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا است پیروز شده با کسب 150 موکل انتخاباتی در صدر رقابت نامزدهای انتخابات درون حزبی دموکرات ها قرار گیرد و در مجموع 823 موکل انتخاباتی را به خود اختصاص دهد. طبق نتایج اعلام شده، سندرز با کسب 88 موکل انتخاباتی جدید و مجموع 663 موکل انتخاباتی در صندلی دوم قرار گرفته است.

تا به امروز انتخابات درون حزبی دموکرات ها در 24 ایالت آیووا، نیوهمپشایر، نووادا، کارولینای جنوبی، آلاباما، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، مین، ماساچوست، مینه سوتا، کارولینای شمالی، اوکلاهما، تنسی، تگزاس، ورمونت، ویرجینیا، یوتا، آیداهو، میشیگان، می سی سی پی، میسوری، داکوتای شمالی و واشنگتن برگزار شده است.

دور بعدی انتخابات درون حزبی دموکرات ها قرار است در تاریخ 14 مارس (24 اسفندماه) در جزایر ماریانای شمالی که از مناطق خودگردان ایالات متحده آمریکا محسوب می گردد و مجموع 6 موکل انتخاباتی را دارد، برگزار گردد و پس از آن در تاریخ 17 مارس (27 اسفندماه) انتخابات درون حزبی دموکرات ها در ایالات آریزونا، فلوریدا، ایلینوی و اوهایو با مجموع 577 موکل انتخاباتی برگزار می گردد.

هر نامزد دموکراتی که بتواند تعداد 1991 موکل انتخاباتی را کسب کند، نامزد نهایی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 804

به "بایدن دموکرات ها را به اتحاد در مقابل ترامپ فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن دموکرات ها را به اتحاد در مقابل ترامپ فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید