بدترین افزایش ابتلا به کرونا در آمریکا علی رغم واکسیناسیون خبرنگاران

به گزارش نامیت، در حالی که آمریکا بیش از هر کشور دیگری اقدام به واکسیناسیون افراد در برابر بیماری کووید-19 نموده، اما کارشناسان نسبت به افزایش آمار مبتلایان به این ویروس و موج جدید این بیماری طی هفته های آینده هشدار دادند.

بدترین افزایش ابتلا به کرونا در آمریکا علی رغم واکسیناسیون خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تارنمای خبری نیویورک پست دراین باره گزارش داد: آنتونی فائوچی هشدار داده است که آمریکا باوجود واکسیناسیون گسترده دراین کشور به زودی شاهد افزایش مبتلایان به کووید-19 خواهد بود؛ بنابراین گزارش فائوچی دراین باره گفت: به تازگی شاهد بدترین افزایش ابتلا به این ویروس بوده ایم که در سطحی بین 60 تا 70 هزار مورد در روز است، زمانی که شما شاهد چنین میزانی از ابتلا در بین افراد هستید بدون تردید باید با خطر موج دیگری از این همه گیری روبرو شوید.

فائوچی اضافه نمود:بسیاری از کشور های اروپایی طی هفته گذشته شاهد افزایش 9 درصدی مبتلایان به ویروس کرونا بوده، امری که نا امیدانه کوشش به متوقف ساختن افزایش شمار مبتلاین به این ویروس را داریم.

وی به این نکته اشاره نمود که افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در سال گذشته میلادی در اواخر زمستان و اوایل فصل بهار در آمریکا رخ داد و گفت: همه ما به وضوح به یاد داریم که در اواخر فصل زمستان و اوایل بهار شاهد شدت دریافت این همه گیری بودیم بطوریکه در شهر نیویورک روزانه 20هزار نفر به این ویروس آلوده می شدند.

نیویورک پست در ادامه اضافه نمود: فائوچی هشدار داد که حتی باوجود این خوش بینی که تا ماه مه آینده تمامی آمریکای ها واکسینه شوند، اما همچنان برای روبرو با این ویروس باید به زدن ماسک، شستن دست ها و فاصله گذاری اجتماعی در جامعه ادامه داد، این درحالی است که گفته می گردد تا به امروز نزدیک به 82 میلیون آمریکایی واکسن کرونا دریافت نموده اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر دنیا هم اکنون از مرز 116میلیون نفر عبور نموده که از این تعداد نیز بیش از دو میلیون و 590هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا نیز با بیش از 29 میلیون و 590 هزار فرد مبتلا که از این تعداد بالغ بر 535 هزار نفر جان باخته اند، کانون انتشار ویروس کرونا در دنیا به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1446

به "بدترین افزایش ابتلا به کرونا در آمریکا علی رغم واکسیناسیون خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین افزایش ابتلا به کرونا در آمریکا علی رغم واکسیناسیون خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید