بسته جامع سیاستی مهاجرت ایران ماه آینده رونمایی می گردد ، آنالیز نقش کرونا در مهاجرت های بین المللی

به گزارش نامیت، رییس مرکز انتشارات دانش بنیان فناور درباره آنالیز نقش کرونا در مهاجرت های بین المللی و رونمایی از بسته جامع سیاستی مهاجرت ایران شرح داد.

بسته جامع سیاستی مهاجرت ایران ماه آینده رونمایی می گردد ، آنالیز نقش کرونا در مهاجرت های بین المللی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، پرویز کرمی رییس مرکز انتشارات دانش بنیان فناور و مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم رونمایی از نخستین سالنامه مهاجرتی ایران گفت: رونمایی از نخستین سالنامه آماری مهاجرتی ایران، گامی ارزشمند در معرفی صندلی، ظرفیت ها و فرصت های کشورمان در حوزه مهاجرت ارائه می نماید. اکنون با انتشار این سالنامه آماری، ایران برای نخستین بار در شمار کشور هایی قرار گرفته است که به شیوه ای ساختارمند و یکپارچه، داده های مستند و دقیق مهاجرتشان را منتشر نموده اند.

کرمی با بیان این که سالنامه مهاجرتی ایران شامل نقاط ضعف و قوت ها است و حقیقت حوزه مهاجرت ایران را بیان می نماید، ادامه داد: این سالنامه به تمامی محور های مهاجرتی توجه داشته است که ضمن تعریف ساختار و متدولوژی خاص خود در قالب فصل های گوناگون، اطلاعات دقیق به آماری از موضوعاتی، چون جمعیت ایرانیان خارج از کشور، جا به جایی های دانشجویی، مهاجرت های کاری، اطلاعات مهاجرت های اجباری- پناهجویی مبتنی بر منابع داخلی و گزارش های مرجع بین المللی برای مسئولان اجرایی و محققان را به مخاطبان عرضه می نماید.

وی همچنین یادآور شد: سالنامه آماری مهاجرت ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری گروه کثیری از محققان، دست اندرکاران و فعالان حوزه مهاجرت های بین المللی در کشور توسط رصد خانه مهاجرت ایران تهیه و مقرر شد به صورت منظم و سالیانه در زبان های فارسی و انگلیسی و به دو شکل مکتوب و آنلاین به روز رسانی و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان گفت: آقای صلواتی که خود از دانش آموختگان بازگشته به کشور هستند ابتدا با یک میز کار خود را به پژوهشگر پساددکتری در موضوع مهاجرت شروع کردند و سپس تبدیل به یک گروه پژوهشی و اکنون به نهاد مطالعاتی و رصد در حوزه مهاجرت تبدیل شده اند.

کرمی همچنین از رونمایی از بسته جامع سیاستی ومهاجرتی ایران در ماه آینده اطلاع داد و اضافه کرد: با این بسته سیاستی جامع، کشورمان از نقشه راه برای سیاستگذاران و برنامه ریزان کشور در قوا و نهاد های مختلف برخوردار خواهد شد.

آنالیز نقش کرونا در مهاجرت های بین المللی

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از انتشار گزارش آنالیز نقش کرونا در مهاجرت های بین المللی گفت و اضافه کرد: این گزارش تا انتها هفته جاری منتشر خواهد شد و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت. در این پیمایش، تأثیر کرونا در میزان مهاجرت های بین المللی مورد تحلیل قرار گرفته است.

کرمی همچنین اعلام کرد: سایت مهاجرت ایران به صورت آنلاین و روزآمد گزارش های این سالنامه و سایر یافته ها و آنالیز های علمی این حوزه را در اختیار علاقمندان قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1074

به "بسته جامع سیاستی مهاجرت ایران ماه آینده رونمایی می گردد ، آنالیز نقش کرونا در مهاجرت های بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته جامع سیاستی مهاجرت ایران ماه آینده رونمایی می گردد ، آنالیز نقش کرونا در مهاجرت های بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید