تصمیم تازه پوتین درباره تغییرات اقلیمی خشم گروه های سبز را برانگیخت

به گزارش نامیت، فرمان تازه رئیس جمهوری روسیه برای مقابله با تغییرات اقلیمی که سبب افزایش انتشار گازهای گلخانه ای می شود نارضایتی گروه های سبز را در پی داشته است.

تصمیم تازه پوتین درباره تغییرات اقلیمی خشم گروه های سبز را برانگیخت

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، ولادیمیر پوتین به تازگی سندی را امضا کرد که بر این اساس دولت روسیه موظف است الزام های توافقنامه تغییرات اقلیمی 2015 پاریس را محقق کند، با این حال فعالان محیط زیست معتقدند هدف تعیین شده سبب افزایش انتشار گازهای گلخانه ای می شود از این رو این موضوع سبب نارضایتی آنها شده است.

روسیه، چهارمین کشور انتشاردهنده گازهای گلخانه ای در جهان، پیش از این توافقنامه پاریس را پذیرفته بود هرچند گروه های سبز به دلیل اجتناب مسکو از تعیین اهداف اجباری برای جریمه شرکت ها انتقاد کرده اند.

تغییرات آب و هوایی برای روسیه که اقتصاد آن به شدت متکی به تولید نفت و گاز و همچنین استخراج معادن است، چالشی جدی به شمار می آید، بعضی از این زیرساخت ها روی یخ ساخته شده و در برابر افزایش دما آسیب پذیر است.

در فرمانی که روز چهارشنبه (14 آبان ماه) - در تعطیلات رسمی روسیه - منتشر شد، پوتین که خود را مدافع محیط زیست می داند، به طور رسمی به دولت دستور داد برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تلاش کند.

وی از آنها خواسته است که حداقل 30 درصد از انتشار این گازها در سال 1990 را تا سال 2030 بکاهند. در سال 1990 و پیش از فروپاشی شوروی انتشار این گازها در حال سقوط آزاد بود.

گروه های سبز و تحلیلگران گفتند که این هدف بسیار ناچیز است.

یک گروه طرفدار محیط زیست در روسیه گفت که فرمان پوتین درباره کاهش انتشار گازهای گلخانه ای گمراه کننده است، زیرا داده های رسمی نشان می دهد روسیه اکنون بیش از رقم تعیین شده و 52 درصد سال 1990 گازهای گلخانه ای منتشر می کند. این مسئله به آن معناست که فرمان پوتین در واقع مجوز افزایش مقدار آلایندگی را می دهد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1235

به "تصمیم تازه پوتین درباره تغییرات اقلیمی خشم گروه های سبز را برانگیخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم تازه پوتین درباره تغییرات اقلیمی خشم گروه های سبز را برانگیخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید