توافق کلی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در 139 شهر

به گزارش نامیت، معاون سیاسی وزارت کشور و رییس ستاد انتخابات کشور از توافق کلی انجام شده برای برگزاری انتخابات الکترونیک در 139 شهر اطلاع داد.

توافق کلی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در 139 شهر

به گزارش خبرنگاران، جمال عرف در نشست هیأت مرکزی و هیات های نظارت استانی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، اظهار کرد: سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت، چهار رکن اصلی انتخابات را تشکیل می دهند که خروجی این ارکان باید افراد شاخص، سالم و اصلح باشند.

وی اضافه کرد: همه نسبت به مشارکت دغدغه دارند؛ بنابراین ضروری است برای تحقق مشارکت بالا برنامه ریزی کنیم.

رییس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 1379 شهر در کشور وجود دارد که باید در آن ها انتخابات برگزار گردد. از دوره قبل، 130 شهر طبق اجرای قانون تقسیمات کشوری به این شهرها اضافه شده و محتمل است در ماه های پیش رو شهرهای دیگری نیز بر همین اساس اضافه گردد. 40 هزار و 602 روستای واجد شرایط داریم که 37 هزار و 874 مورد از آن ها دارای شورا هستند. 317 تیره عشایر نیز شورا دارند، اما 2 هزار و 401 روستا فاقد شورا هستند که برای همه آن ها باید تدابیر خاص اندیشیده گردد.

عرف از توافق کلی اجرا شده برای برگزاری انتخابات الکترونیک در 139 شهر اطلاع داد و بیان کرد: پیشنهاد ما برگزاری انتخابات الکترونیک در کلان شهرهاست. 33 هزار صندوق الکترونیک داریم که می تواند 10 هزار شعبه اخذ رأی را پوشش دهد، لذا با تصمیم مجلس این مراکز انتخاب خواهند شد.

وی با اشاره به بروز بعضی مسائل در شماری از شوراهای اسلامی کشور، تأکید کرد: اعضای هیأت عالی نظارت در این دوره باید پاکدستی داوطلبان را در تأیید صلاحیت ها مورد توجه ویژه قرار دهند. دو اصل قانون مداری و بی طرفی سرلوحه تمامی اقدامات عوامل اجرایی انتخابات است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1372

به "توافق کلی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در 139 شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق کلی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در 139 شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید