خبرنگاران استاندار خراسان رضوی به تکمیل باغ موزه دفاع مقدس مشهد تاکید نمود

به گزارش نامیت، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی تسریع در تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس مشهد را مورد تاکید قرار داد.

خبرنگاران استاندار خراسان رضوی به تکمیل باغ موزه دفاع مقدس مشهد تاکید نمود

جهت دریافت خدمات طراح نمای ویلای دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در نخستین جلسه هیات امنای مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس مشهد، نقش خراسان رضوی در دوران دفاع مقدس را تاثیرگذار دانست و گفت: باید با اجماع و تعامل بین همه دستگاه های استانی و استفاده از همه ظرفیت ها هرچه سریع تر شاهد تکمیل پروژه مهم فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس مشهد باشیم.

وی پروژه باغ موزه دفاع مقدس را یک پروژه ملی دانست و اضافه نمود: باید با استفاده از تخصیص های ملی در امسال توسط سازمان برنامه و بودجه و اعتبارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نسبت به تکمیل این پروژه اقدام گردد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: فعالیت این اداره کل دارای پنج محور اساسی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که احداث مرکز فرهگی دفاع مقدس در مشهد در این راستا اجرا شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده اضافه نمود: تدوین دانشنامه دفاع مقدس، راه اندازی مراکز فرهنگی، فراخوان نهضت فراوری آثار ادبی، ساخت و تکمیل یادمان های شهدا و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس استان از جمله رویکردهای اساسی این اداره کل در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: تقویت روحیه شهادت طلبی و فرهنگ مقاومت بین مردم در دستور کار فعالیت های فرهنگی نهادهای متولی قرار گرفته است که در این راه پس از فعال سازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان ها، دامنه توجه و تکریم جامعه عظیم ایثارگری را از شهرستان مشهد فراتر برده و به دنبال آن هستیم شرایطی فراهم کنیم که یادگاران هشت سال حماسه در هر شهر و روستا بتوانند در زمینه به اشتراک گذاشتن خاطرات و گنجینه محفوظات خود فعال شوند.

شهردار مشهد نیز گفت: همه سازمان ها باید در حوزه نشر ارزش های دفاع مقدس اهتمام ورزند زیرا همه در قبال زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ادامه راه پیشکسوتان دفاع مقدس مسوول هستیم.

محمدرضا کلایی اضافه نمود: با همگرایی می توان زمینه گسترش همکاری ها در حوزه های عمرانی و فرهنگی همچون ساخت یادمان های شهدا و گردآوری دانشنامه جامع استان را فراهم نمود.

مرحله نخست مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی شامل ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه با زیربنای سه هزار متر مربع مهرماه امسال افتتاح شد و پیش بینی می گردد مراحل بعدی این پروژه که در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا انتها امسال به بهره برداری برسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1284

به "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی به تکمیل باغ موزه دفاع مقدس مشهد تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی به تکمیل باغ موزه دفاع مقدس مشهد تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید