خبرنگاران بیش از یک هزار و 96 میلیارد ریال اقلام احتکاری در استان همدان کشف شد

به گزارش نامیت، همدان- خبرنگاران- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: یک هزار و 96 میلیارد و 156 میلیون ریال کالای احتکاری از ابتدای سالجاری تا به امروز در این استان کشف شده است.

خبرنگاران بیش از یک هزار و 96 میلیارد ریال اقلام احتکاری در استان همدان کشف شد

داریوش جودکی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران خاطرنشان کرد: 165 پرونده برای محتکران در سالجاری تشکیل شده که 147 پرونده به ارزش بیش از 974 میلیارد ریال مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اضافه نمود: 75 پرونده منجر به صدور رای محکومیت از سوی تعزیرات همدان شده که متخلفان به پرداخت 304 میلیارد و 535 میلیون ریال محکوم شدند.

وی با بیان اینکه برای 29 پرونده حکم برائت صادر شده است اضافه نمود: برخی از پرونده ها نظیر پرونده اخلال در نظام اقتصادی در صلاحیت رسیدگی تعزیرات نبوده و به دادسرا ارسال می شود که شمار آنها 10 فقره بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان بیشترین اقلام احتکاری کشف شده را شامل لاستیک خودرو، لوازم خانگی و روغن موتور دانست و گفت: به تازگی عامل احتکار 20 تن روغن نباتی به پرداخت 800 میلیون ریال محکوم شد.

جودکی توضیح داد: با توجه به گزارش سازمان صمت مبنی بر اعلام نکردن موجودی انبار یک شرکت پخش در زمان کمبود روغن در بازار معین شد که مسوولان این شرکت پخش 20 تن روغن نباتی را به قصد گرانفروشی احتکار کردند.

وی اضافه نمود: شعبه هیات بدوی تعزیرات حکومتی همدان پس از احراز تخلف احتکار و جری تشریفات قانونی این شرکت را علاوه بر الزام به عرضه روغن ها در شبکه رسمی با نظارت سازمان صمت و پرداخت 800 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد که با تلاش اجرای احکام جریمه وصول و به حساب خزانه دولت واریز شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1371

به "خبرنگاران بیش از یک هزار و 96 میلیارد ریال اقلام احتکاری در استان همدان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از یک هزار و 96 میلیارد ریال اقلام احتکاری در استان همدان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید