خبرنگاران تگرگ بیش از 34 میلیارد ریال به محصولات باغی اسفراین خسارت زد

به گزارش نامیت، بجنورد- خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی اسفراین گفت: بارش تگرگ عصر یکشنبه در بعضی نقاط این شهرستان خراسان شمالی 34 میلیارد و 600 میلیون ریال به سر درختی باغ های پنج روستا خسارت زد.

خبرنگاران تگرگ بیش از 34 میلیارد ریال به محصولات باغی اسفراین خسارت زد

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

احمد یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران میزان باغ های خسارت دیده را 138 هکتار دانست و گفت: بیشترین خسارت به باغ های گردو وارد شده است.

وی اضافه کرد: تگرگ به 70 هکتار باغ گردو ، 50 هکتار سیب و 18 هکتار باغ گیلاس در روستاهای رویین، محمودی، عراقی، اردغان و حسن آباد اردغان در بخش مرکزی به میزان 10 درصد خسارت وارد نموده است.

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین با بیان اینکه از عصر یکشنبه تا ظهر دوشنبه 21 میلی متر باران در اسفراین باریده است اضافه کرد: بارش باران نه تنها هیچ گونه خسارتی در اراضی زراعی شهرستان نداشته بلکه موجب خوشحالی کشاورزان شهرستان بویژه برای مزارع کشت دیم گندم و جو که با کاهش شدید بارندگی روبه رو بودند، شده است.

شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد واقع شده است که این شهرستان دارای هشت هزار و 600 هکتار باغ و 35 هزار 729 هکتار اراضی زراعی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1527

به "خبرنگاران تگرگ بیش از 34 میلیارد ریال به محصولات باغی اسفراین خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تگرگ بیش از 34 میلیارد ریال به محصولات باغی اسفراین خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید