خبرنگاران پلارک: تصمیم گیری درباره برگزاری یا لغو مراسم اربعین بر عهده ستاد مرکزی است

به گزارش نامیت، تهران- خبرنگاران- رییس کمیته مشارکت های مردمی اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته و به رغم آمادگی ما برای اعزام زائران ایرانی به عتبات برای برگزاری آیین اربعین، اتخاذ هر گونه تصمیم گیری برای لغو یا برگزاری این مراسم معنوی به عهده ستاد مرکزی اربعین است.

خبرنگاران پلارک: تصمیم گیری درباره برگزاری یا لغو مراسم اربعین بر عهده ستاد مرکزی است

حسن پلارک روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار عتبات خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و پیش بینی های لازم برای جلوگیری از گسترش کووید 19 گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته و به رغم آمادگی ما برای اعزام زائران ایرانی به عتبات برای برگزاری آیین اربعین، اتخاذ هر گونه تصمیم گیری برای لغو یا برگزاری این مراسم معنوی به عهده ستاد مرکزی اربعین است. در عین حال هر گونه اظهار نظر در این زمینه می تواند آثار منفی به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت عراق نیز تا به امروز هیچ گونه تصمیمی برای لغو یا برگزاری آیین اربعین سال جاری اعلام ننموده، توضیح داد: با عنایت به آمادگی 2900 موکب فعال و ثبت نام نموده در سامانه این ستاد در صورت عدم لغو برگزاری آیین اربعین هیچ گونه نگرانی در زمینه اسکان و پذیرایی از زائران با توجه به ظرفیت های پیش بینی شده وجود ندارد.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر اینکه هم اکنون مقدمات پذیرش بیش از 200 موکب دار متقاضی دیگر در دست اقدام است، گفت : در صورت رعایت پروتکل های بهداشت و کنترل شرایط ویروس کرونا در منطقه و موافقت مسئولان ایرانی و عراقی آیین باشکوه اربعین حسینی همانند سال های گذشته در زمان مقرر با حضور میلیونی مردم برگزار می گردد.

وی توضیح داد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته در مورد اسکان زائران اربعین هم این آمادگی وجود دارد که پذیرای 20 میلیون نفر خواب باشیم.

پلارک در مورد نام نویسی برای متقاضیان جدید موکب داری هم گفت: فراخوان سراسری در مورد صدور پروانه فعالیت برای متقاضیان موکب دار در آیین اربعین از ششم خرداد ماه شروع شده و این فرایند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: متقاضیان پروانه فعالیت موکب داری در کشور می توانند برای ثبت درخواست خود به سامانه ستاد بازسازی عتبات عالیات (کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه) مراجعه و اقدام نمایند تا بتوانند پس از طی مراحل اداری مجوزهای موکب داری خود را دریافت نمایند.

به گفته رییس کمیته مشارکت های مردمی اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین سال گذشته بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر ایرانی برای انجام آیین اربعین حسینی به وسیله مرزهای هوایی و زمینی راهی کشور عراق شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1047

به "خبرنگاران پلارک: تصمیم گیری درباره برگزاری یا لغو مراسم اربعین بر عهده ستاد مرکزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پلارک: تصمیم گیری درباره برگزاری یا لغو مراسم اربعین بر عهده ستاد مرکزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید