خبرنگاران چهار هزار عدد ماسک قاچاق در البرز کشف شد

به گزارش نامیت، کرج - خبرنگاران - مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز بیان نمود که در اجرای مبارزه با احتکار لوازم بهداشتی و پزشکی، چهار هزار عدد ماسک در این استان کشف شد.

خبرنگاران چهار هزار عدد ماسک قاچاق در البرز کشف شد

علی اکبر مختاری شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنکار خبرنگاران اظهارداشت: در پی وقوع و گسترش شیوع ویروس کرونا ، کارشناسان تعزیرات حکومتی با مشارکت بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، با اجرای طرح های کنترلی تجهیزات پزشکی و دارویی این مقدار ماسک را از یک دستگاه خودروی وانت کشف کردند.

وی اضافه نمود: با کشف این کالای پزشکی خودرو توقیف و یک نفر دستگیر شد.

مختاری اضافه نمود: ماسک های کشف شده به زودی در بازار توزیع می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش آمده چنانچه داروخانه ای در زمینه توزیع هرگونه مواد ضدعفونی بویژه ژل شستشو امتناع کند علاوه بر پلمب داروخانه ، پروانه فعالیت آن نیز ابطال می شود.

طی چند روز گذشته نیز در اجرای طرح ضربتی در استان البرز14تن ژل، 82 هزار عدد آنژیوکت ، 55 هزار عدد ماسک، 38 هزار جفت دستکش و یک هزار و 200 لیتر الکل کشف شد.

همچنین دراجرای این طرح تعداد زیادی داروخانه و واحد فروش اقلام پزشکی بازرسی و 6 واحد متخلف پلمب شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز یادآورشد که توزیع گسترده اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده در داروخانه های این استان در حال انجام است.

وی اضافه نمود: این کالاها در 60 داروخانه شبانه روزی و 460 داروخانه روزانه موجود است.

مختاری از مردم خواست به هیج عنوان نگران کمبود کالای بهداشتی و ضد عفونی کننده نباشند چرا که با تدابیر اندیشیده شده به حد کافی در بازار موجود خواهد بود.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از 50 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر یکشنبه (یازدهم اسفند) به 987 نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به 54 نفر رسیده است همچنین 175 نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

طی سه هفته گذشته 260 نفر در البرز مشکوک به کرونا شناخته شدند که با معین شدن نتایج قطعی آزمایش ها 227 نفر منفی و 33 نفر مثبت بود.

از مجموع 33 مبتلا به کرونا در البرز تا شب گذشته هفت نفر از بیمارستان مرخص شدند و چهار آنان جان باخت . شرایط عمومی مابقی رضایتبخش اعلام شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 783

به "خبرنگاران چهار هزار عدد ماسک قاچاق در البرز کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهار هزار عدد ماسک قاچاق در البرز کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید