داوطلبان هلال احمر باید شناسنامه دار شوند

به گزارش نامیت، رئیس جمعیت هلال احمر بر توسعه و تقویت همه جانبه ملزومات اجرایی شدن طرح امدادونجات با استفاده از فناوری روز جهان تاکید نمود.

داوطلبان هلال احمر باید شناسنامه دار شوند

به گزارش خبرنگاران دکتر پیرحسین کولیوند روز امروز (9 دی ماه) در نشست تخصصی تدوین طرح جامع امداد و نجات با حضور مسئولان هلال احمر گفت: یکی از مهم ترین محورهای برنامه من در جمعیت هلال احمر تغییر و بازنگری ساختار امداد و نجات و مقابله با سوانح اقلیمی است که باید برای پاسخ به آن ها آماده باشیم و در کنار آن توانایی هایمان را توسعه دهیم و تقویت کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طی سال های گذشته درخصوص مباحث امدادونجات و اقلیمی زحمات بسیاری کشیده شده که قابل تقدیر است، اظهار کرد: من گلایه و انتقاد از گذشته ندارم بلکه قدردان زحمات و کوشش های دست اندرکاران این حوزه هستم اما اعتقاد دارم می توان برای تحقق فرایندهای مدیریت بحران بهتر کار کرد که زحمت توسعه و بهتر کار کردن با اندیشمندان و متخصصان این حوزه همانند عزیزان حاضر در این جلسه است.

وی اولین هدف رسیدن به آمادگی مطلوب جمعیت هلال احمر در پاسخ اضطراری به حوادث و بلایا را نوشتن یک نقشه جامع و کامل برای امدادونجات دانست و گفت: تدوین نقشه جامع و کامل برای تحول در ساختار امداد و نجات ضروری و مهم است اما قطعا بدون نقص نخواهد بود و به تناسب شرایط می تواند با یاری خرد جمعی ویرایش گردد و تغییر پیدا کند.

کولیوند با اشاره به هدف تشکیل این نشست برای آنالیز نقاط ضعف و قوت ساختار امداد و نجات هلال احمر به همراه رسم نقشه راه توضیح داد: در حال حاضر فعالیت ما هنوز سنتی است که نیازمند نظرات متخصصان هستیم تا از این حالت خارج شویم و به شرایط مطلوب برسیم بنابراین باید از فناوری روز جهان بهره ببریم و قدم به قدم پیش برویم.

وی با اشاره به نقش داوطلبان در این طرح گفت: از نظر منابع انسانی نیازمند تحول هستیم. روحیه امدادگران باید تغییر کند و روحیه شادابی را میان داوطلبان باید ایجاد کنیم. گلایه امدادگران برای تامین تجهیزات، رفاهی و سایر موضوعات مربوط به منابع انسانی انصافا به حق است و باید مورد آنالیز و پیگیری قرار گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه همه داوطلبان باید شناسنامه دار بشوند، اظهارکرد: درگاه ورودی داوطلبان، نجاتگران و جوانان باید به گونه ای باشد تا افراد باانگیزه وارد جمعیت بشوند یعنی اگر حادثه ای باشد بدانیم کجا، چه کسی داوطلب ما در چه نقطه ای است. اگر این لشکر داوطلب را شناسنامه دار کنیم می توانیم به داوطلبان همانند معتمدین هلال احمر تکیه کنیم.

کولیوند با اشاره به جزییات تدوین طرح امدادونجات گفت: طرح جامع امداد و نجات از همه لحاظ همانند تشکیلات، ساختارها، دستورالعمل ها، لجستیک، تجهیزات و سایر موارد باید مورد آنالیز قرار بگیرد، شرایط انبارها باید مورد بازبینی قرار بگیرد تا فرآیند کاری اش اصلاح گردد. از همه مهم تر بحث ایجاد هماهنگی ها استو باید از تمامی ظرفیت ها استفاده و امکانات و منابع همه دستگاه ها به اشتراک گذاشته گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر وی اضافه نمود: من انتظار دارم کمیته های تخصصی تشکیل بشوند، کارها تقسیم و مطالب به اشتراک گذاشته گردد. در واقع جلسات این چنینی باید موجب تصمیم گیری علمی و عملیاتی گردد و نتیجه جلسات هم برای امدادگران در عملیات و حوادث کاربردی و نتیجه بخش باشد.

به گفته کولیوند، جمعیت هلال احمر جایی است که همه علاقه مند هستند از اعضای آن باشند چون ماهیت آن ایثارگری و خدمت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1935

به "داوطلبان هلال احمر باید شناسنامه دار شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوطلبان هلال احمر باید شناسنامه دار شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید