درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره درگیری های اخیر دارفور

به گزارش نامیت، سازمان ملل شروع تحقیقات مستقل درباره درگیری های اخیر شهر الجنینه در استان دارفور غربی در سودان را که به کشته شدن بیش از 100 تن و زخمی شدن تعدادی دیگر انجامید، خواهان شد.

درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره درگیری های اخیر دارفور

به نوشته روزنامه عربی21، مارتا هورتادو، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه ای ضمن تشویق مسؤولان سودانی به تعهد کامل نسبت به وظیفه خود در حفاظت از ساکنان به دور از هر گونه تبعیضی، تاکید نمود: تمامی قبایلی که عامل خشونت ها در دارفور هستند، باید خلع سلاح شوند و دولت نیز باید بتواند از نظام و حاکمیت قانون حفاظت نموده و اجازه ندهد غیرنظامیان مسلح خود اجرای قانون را در پیش بگیرند.

کمیته مرکزی پزشکان سودان روز آدینه اعلام نمود، با شکل گیری دوباره درگیری های قبایل در سوم آوریل جاری، قربانیان خشونت در شهر الجنینه به 137 کشته و 221 زخمی افزایش یافت.

این مسؤول سازمان ملل در ادامه ضمن ابراز نگرانی از کند بودن فرایند حسابرسی از خشونت ها با وجود درخواست های مکرر قربانیان و خانواده هایشان، شروع تحقیقاتی مستقل، بی طرف، همه جانبه و بدون تاخیر و نیز مشخص تدابیری کارآمد و موثر برای حسابرسی جهت فراهم کردنن جهت آشتی واقعی و صلح پایدار را خواهان شد.

همچنین هورتادو از تصمیم برای محاکمه 33 تن از جنایتکاران متهم در درگیری های ابتدای امسال شهر الجنینه و نیز ایجاد کمیته ای برای تحقیقات درباره حادثه ای مشابه در اواخر سال 2019 استقبال کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1511

به "درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره درگیری های اخیر دارفور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره درگیری های اخیر دارفور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید