رزمایش کره جنوبی در جزایر مورد مناقشه با ژاپن یک روز بعد از ملاقات آبه-مون

به گزارش نامیت، در حالیکه رهبران ژاپن و کره جنوبی هفته گذشته برای کاستن از تنشها میان دو کشور با یکدیگر ملاقات کردند، ارتش کره جنوبی روز آدینه در جزایر مورد مناقشه این کشور با ژاپن رزمایش برگزار کرد.

رزمایش کره جنوبی در جزایر مورد مناقشه با ژاپن یک روز بعد از ملاقات آبه-مون

برای سفر به تور ترکیبی ژاپن پاییز 99 با بهترین ها مشورت کنید، از سرزمین آفتاب تابان دیدن کنید با فرهنگ سامورایی آشنا شوید و از خوردن سوشی لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزرای فارس، خبرگزاری یونهاپ به نقل از منابع نظامی سئول از برگزاری رزمایش ارتش کره جنوبی در جزایر مورد اختلاف این کشور با ژاپن در روز آدینه اطلاع داد.

یونهاپ نوشت: این رزمایش درحالی برگزار می گردد که نشانه هایی از کوششها برای حل و فصل اختلافات میان سئول و توکیو در زمینه مسائل تجاری و مسائل تاریخی مربوط به جنگ جهانی دوم دیده می گردد.

این خبرگزاری با اشاره به اینکه این رزمایش برای اولین بار طی چهار ماه گذشته اجرا شده است نوشت که کره جنوبی معمولا برای جلوگیری از افزایش تنشها با ژاپن از علنی کردن برگزاری رزمایش در این منطقه که مورد ادعای ارضی توکیو است خودداری می نماید.

به ادعای مقامات کره ای، این رزمایش در جزایر دوکدو که ژاپنیها به آن جزایر تاکه شیما می گویند با هدق تقویت مواضع و قابلیتهای دفاعی ارتش کره جنوبی در دریای شرقی اجرا شده است.

اختلافات سئول و توکیو طی ماههای اخیر پس از آن بالا گرفت که دادگاه عالی کره جنوبی به شرکت های ژاپنی دستور داد به خاطر استفاده از کره ای ها به عنوان نیروی کار اجباری در خلال جنگ جهانی دوم غرامت پرداخت نمایند.

ژاپن در پاسخ، ضمن اعلام این که مسائل مربوط به نیروهای کار اجباری در معاهده سال 1965 حل وفصل شده است، صادرات تراشه های الکترونیکی به کره جنوبی را متوقف کرد و کره جنوبی را در لیست سیاه روابط تجاری قرار داد.

اختلافات میان دو کشور تا جایی پیش رفت که معاهده دوجانبه اشتراک گذاری اطلاعات نظامی بین این دو کشور در معرض لغو نهاده شد.

با این حال مقامات دو کشور طی هفته های اخیر کوشش نموده اند تنش میان دو کشور را کاهش دهند. آبه شینزو نخست وزیر ژاپن و مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه در حاشیه نشست سه جانبه با لی که چیانگ نخست وزیر چین و پس از 15 ماه، با یکدیگر ملاقات کردند.

آخرین رزمایش کره جنوبی در جزایر مورد مناقشه در ماه اوت گذشته انجام شد که ارتش کره جنوبی 10 قایق جنگی و 20 هواپیما از جمله جنگنده های اف-15 به منطقه اعزام نموده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 698

به "رزمایش کره جنوبی در جزایر مورد مناقشه با ژاپن یک روز بعد از ملاقات آبه-مون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش کره جنوبی در جزایر مورد مناقشه با ژاپن یک روز بعد از ملاقات آبه-مون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید