زمین لرزه 7 ریشتری در ایالت سیچوان چین

به گزارش نامیت، مقامات رسمی چین اعلام کردند که زلزله ای به بزرگی 7 ریشتر در شمال استان سیچوان در جنوب غربی چین روی داده و تاکنون 19 نفر در پی این رویداد کشته شده اند. مقامات ایالت سیچوان گفته اند که 6 نفر از کشتگان این حادثه گردشگر بوده اند.

زمین لرزه 7 ریشتری در ایالت سیچوان چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

دولت ایالتی سیچوان شمار مصدومین این حادثه را 245 نفر اعلام نمود. گفته می گردد که 175 گردشگر در پارک ملی ایالت سیچوان در پی رانش زمین زخمی شدند. نیروهای امدادگر در این منطقه همچنان می کوشند گردشگران را نجات دهند.

به گزارش دویچه وله، مقامات ایالتی بر این نظرند که شمار کشتگان و زخمی ها بسیار بالاتر از ارقام اعلام شده خواهد بود. این زلزله مهیب در شهر شیان در همسایگی ایالت سیچوان نیز احساس شد و مردم سراسیمه از خانه ها بیرون آمده و به هوای آزاد پناه بردند.

هنوز ابعاد واقعی خسارات بوجود آمده برآورد نشده است. شین هوا ، خبرگزاری رسمی چین اعلام نمود که صدها مامور آتش نشانی و سرباز ارتش چین برای یاری به منطقه زلزله زده اعزام شده اند.

چند ساعت پس از وقوع زمین لرزه در ایالت سیچوان در جنوب غربی چین، زمین لرزه دیگری در دو هزار کیلومتری این منطقه در ایالت سین کیانگ در شمال غرب چین رخ داد. به گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا بزرگی این زمین لرزه 3/ 6 ریشتر بوده است.

زلزله در ایالت سین کیانگ در شمال غرب چین در صد کیلومتری مرز چین و قزاقستان روی داده است. هنوز در باره شمار کشتگان و مجروحان این حادثه خبری اعلام نشده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 480

به "زمین لرزه 7 ریشتری در ایالت سیچوان چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین لرزه 7 ریشتری در ایالت سیچوان چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید