سخنگوی وزارت بهداشت: دانسته ها درباره کرونا بسیار کمتر از نادانسته هاست

به گزارش نامیت، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ابتدا، توصیه ما رعایت بهداشت، شست وشوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک بوده و همچنان این موضوع در ایران و دنیا اولویت و توصیه اصلی است. بیماری کرونا نوپدید است و دانسته های ما بسیار کمتر از نادانسته هاست.

سخنگوی وزارت بهداشت: دانسته ها درباره کرونا بسیار کمتر از نادانسته هاست

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سیما سادات لاری گفت: فرایند بیماری کووید 19 در ماه های اخیر تغییر محسوس و متفاوتی نداشته است؛ اما مهم ترین نکته درباره این بیماری این است که بدانیم یک بیماری نوپدید محسوب می گردد و در واقع دانسته های ما بسیار کمتر از نادانسته هاست. ایران نیز مانند همه کشور های دنیا در شرایط مختلفی با این ویروس روبرو شد و به مرور مسائل و جزییات بسیاری درباره آن شفاف شد.

وی ادامه داد: به طور مثال در اسفند ماه، بحث از دست دادن بویایی و چشایی توسط بسیاری از افراد جامعه مطرح شد، اما کسی این موضوع را هنوز جزو علائم بیماری نمی دانست و به مرور این موضوع هم اثبات شد که یکی از علائم بیماری کووید 19 است؛ بنابراین می توان گفت که هرچه بیشتر پیش می رویم، نکات و موارد بیشتری درباره کووید 19 می فهمیم و به همان میزان راه های مقابله، پیشگیری و درمان نیز طراحی و اجرا می گردد.

معاون وزیر بهداشت گفت: هیچ توصیه ای به جز رعایت بهداشت و استفاده از ماسک و فاصله گذاری در خصوص کرونا موثر نیست؛ این موضوع در ایران و دنیا اثبات شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بعضی توصیه های غیرعلمی در فضای مجازی مثل خوردن بعضی مواد غذایی خاص مطرح می گردد که مبنای علمی ندارند. بهتر است مردم به توصیه های وزارت بهداشت توجه نمایند و از تمام گروه های غذایی استفاده گردد و افراد سبک زندگی خود را بر روال کرونا بچینند و به سلامت خود و خانواده شان بیشتر از گذشته توجه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1025

به "سخنگوی وزارت بهداشت: دانسته ها درباره کرونا بسیار کمتر از نادانسته هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت بهداشت: دانسته ها درباره کرونا بسیار کمتر از نادانسته هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید