سرمایه گذاری مشترک ترکیه و اوکراین در زمینه بمب های راهنمایی شونده

به گزارش نامیت، ترکیه و اوکراین تصمیم دارند در زمینه فراوری سلاح ها و بمب های راهنمایی شونده سرمایه گذاری مشترک انجام دهند.

سرمایه گذاری مشترک ترکیه و اوکراین در زمینه بمب های راهنمایی شونده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از vestnik kavkaza، سرویس مطبوعاتی شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین گفت که شرکت دولتی صادرات ویژه (Ukrspecexport) وابسته به صنایع دفاعی اوکراین (Ukroboronprom) و شرکت ترکیه ای بایکار دیفنس به عنوان فراوری کننده پیشتاز هواپیماهای بدون سرنشین در زمینه فراوری سلاح های راهنمایی شونده و فناوری های هوا و فضا قرارداد همکاری مشترک امضا کردند.

هدف اصلی این سرمایه گذاری مشترک ترکیب ظرفیت های دفاعی دو کشور برای فراوری انبوه مدل های جدید سلاح های مدرن برای ارتش های اوکراین و ترکیه است. شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین گفت که این امر امکان ارتقای قراردادهای خرید و فروش اسلحه معمولی را به یک سطح اساسی جدید همکاری در زمینه هم افزایی فن آوری های دفاعی و ترکیبی از پیشرفت های پیشرفته در ترکیه و اوکراین می دهد.

یکی از اولین پروژه های این سرمایه گذاری مشترک، توسعه نسل بعدی وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین خواهد بود. این هواپیمای بدون سرنشین قادر به شناسایی دقیق در سطوح بالای پروازی، پرواز در هوا به صورت طولانی مدت، توسعه قابل توجه سرعت پهبادها و توانایی مقابله با طیف گسترده ای از سلاح های راهنمایی شونده خواهند بود.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری جدید اوکراین چهارشنبه هفته گذشته برای یک سفر دو روزه رسمی به ترکیه سفر کرد. وی در جریان این سفر درباره روند توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفتگو کرد. رئیس جمهور ترکیه در این دیدار گفت که آنکارا الحاق غیر قانونی کریمه به روسیه را به رسمیت نمیشناسد و نخواهد شناخت. زلنسکی نیز از اردوغان به دلیل سیاستی که در رابطه با کریمه در پیش گرفته است، تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 269

به "سرمایه گذاری مشترک ترکیه و اوکراین در زمینه بمب های راهنمایی شونده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری مشترک ترکیه و اوکراین در زمینه بمب های راهنمایی شونده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید