سروزیر سابق کشمیر: هند در کوشش برای به اقلیت کشاندن مسلمانان کشمیر است

به گزارش نامیت، عمر عبدالله با اعتراض به لغو خودمختاری کشمیر اعلام نمود: دولت دهلی نو می خواهد غیر مسلمانان اکثریت مطلق در کشمیر باشند.

سروزیر سابق کشمیر: هند در کوشش برای به اقلیت کشاندن مسلمانان کشمیر است

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز؛ عمر عبدالله سروزیر سابق کشمیر اظهار داشت: لغو خودمختاری هند و صدور حق کار برای غیر کشمیری ها تنها یک مفهوم و آن این است که دولت هند در کوشش است غیر مسلمانان را در کشمیر تبدیل به اکثریت کند.

وی که خود از حامیان (سیاست های سابق) هند است اضافه کرد: تصویب قانون تبعیض مذهبی که طبق آن غیر مسلمانان می توانند تابعیت هندی دریافت نمایند نیز یکی دیگر از برخوردهای غیر قابل توجیه دولت هند علیه مسلمانان بود.

عمر عبدالله گفت: دیگر برای ما تعیین است که حزب بی جی پی که قدرت را در هند به دست دارد تنها یک هدف را در کشمیر دنبال می نماید و آن هم این است که مسلمانان تبدیل به یک اقلیت فاقد قدرت در کشمیر شوند.

این سیاستمدار کشمیری اضافه کرد: قرار بود مردم کشمیر تا سال 2026 در خصوص آینده خود تصمیم بگیرند ولی دولت هند ناگهان خودمختاری این منطقه را به صورت کامل لغو نموده و کوشش کرد تا کشمیر را به بخشی از خاک خود تبدیل کند.

وی گفت: از زمانی که خودمختاری کشمیر توسط هند لغو شده فضای منطقه به شدت ملتهب شده است زیرا هند از بیم اعتراضات مردم کشمیر در این منطقه حکومت نظامی اعلام نموده و حتی سیاستمداران مطرح را نیز زندانی یا بازداشت نموده تا دست به اعتراض نزنند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1075

به "سروزیر سابق کشمیر: هند در کوشش برای به اقلیت کشاندن مسلمانان کشمیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سروزیر سابق کشمیر: هند در کوشش برای به اقلیت کشاندن مسلمانان کشمیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید