سفیر ایران در اندونزی: برجام یک بحران ساختگی را از بین برد

به گزارش نامیت، سی و هشمتین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در جاکارتا با حضور جمع کثیری از مقامات، سفرا و دیپلمات های خارجی، اندیشمندان اندونزیایی برگزار گردید. سفیر ایران در این مراسم از گسترش همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی اطلاع داد.

سفیر ایران در اندونزی: برجام یک بحران ساختگی را از بین برد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، ولی الله محمدی نصرآبادی سفیر ایران، پیروزی انقلاب اسلامی را یکی از شگفت آورترین و تأثیرگذارترین رخدادهای دنیا معاصر توصیف کرد که نشان دهنده چگونگی تأثیرگذاری مردم در معین سرنوشت خویش به طریقی مسالمت آمیز بود.

وی در ادامه به فشارهای تبعیض آمیز و نادرست و تحریم های یک جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته اشاره نمود و گفت: این اقدامات ظالمانه علیه ایران موجب شد تا مردم ایران با انگیزه و روحیه بیشتری در توسعه کشور خویش کوشش نمایند که ثمره این کوشش و رهبری خردمندانه، توسعه و پیشرفت و دست یابی به توانایی های وسیع علمی و فن آوری از سوی مردم ایران بود.

سفیر ایران در اندونزی با اشاره به دستاوردهای ایران در حوزه های مختلف علمی و صنعتی به فعالیت های هسته ای صلح آمیز تهران اشاره نمود و اضافه نمود: توانایی های صلح آمیز هسته ای ایران یکی از دستاوردهای علمی ایران بوده است که باوجود ماهیت صلح آمیز آن بر اساس تبلیغات یک جانبه و نادرست و به طور غیرواقعی به عنوان مسئله ای در روابط بین الملل جلوه داده شد.

وی ادامه داد: این روند نادرست و تبلیغاتی موجب تشدید تحریم ها علیه کشور ایران شد ولی کشور ما با توجه به اتکا به حمایت مردمی و نگاه اعتدال و مسالمت جویانه ایرانی توانست بر این معضل ساختگی نیز فائق آمده و نمونه موفقی از رویکرد مردمی و اعتدال و منطق را در حوزه روابط بین الملل ایجاد کند.

محمدی گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران با گروه 5+1 را بر اساس نگاه درست و آمیخته بر حفظ منافع ملی در عین ایجاد اعتماد برای برطرف نگرانی های احتمالی دانست و اعلام نمود: این گفت وگوها توانست به برجام منجر گردد و در سایه ایجاد تعهدات دوطرفه یک بحران ساختگی را برطرف نموده و حق جمهوری اسلامی ایران برای داشتن توانایی غنی سازی هسته ای برسمیت شناخته شد.

سفیر کشورمان در اندونزی با تاکید بر اینکه در فضای پس از برجام، دنیا امروز همکاری و تعامل با ایران در همه زمینه ها را جدی تر دنبال می نماید، توضیح داد: در طول یک سال گذشته ده ها قرارداد و توافقات مهم مالی، صنعتی، سرمایه گذاری، نفتی و تجاری میان ایران و کشورهای مختلف و شرکت های بزرگ دنیا منعقد شده است.

وی با اشاره به ثبات و امنیت ایران در منطقه پر از ناامنی و درگیری، سیاست جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و توسعه روابط با کشورهای منطقه، اسلامی و به ویژه همسایگان را مورد تاکید قرار داده و بر همکاری ایران در برقراری صلح در منطقه و مبارزه با تروریسم و افراطی گری تاکید نمود.

وی گفت:ایران به عنوان یک کشور آرام و با ثبات فرصت خوبی برای همکاری مالی و سرمایه گذاری است.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آخرین تحولات روابط دوجانبه میان ایران و اندونزی پرداخت و با اشاره به اینکه تاریخ روابط دو کشور، همیشه از ثبات و دوستی و تعامل مثبت برخوردار بوده است خاطر نشان کرد: در سالیان اخیر، به ویژه در دوران پسابرجام، زمینه های کاری و تعامل دو کشور، حرکتی مثبت و رو به افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد:در سال گذشته شاهد تحولات زیادی در روابط و همکاری های دو کشور بودیم. کمیسیون مشترک مالی دو کشور برگزار و قراردادهای مهمی میان دو کشور منعقد شد، ضمن اینکه هیئت های عالی رتبه ای هم میان دو کشور تبادل شد.

سفیر ایران در اندونزی با اشاره به سفر اخیر جوکو ویدودو رییس جمهور اندونزی به تهران و ملاقات های رهبران دو کشور در تهران اضافه نمود: گفتگوهای خوب و موفقی که دو کشور در این سفر انجام دادند، عرصه های نوینی از همکاری در میان ایران و اندونزی را گگردد که می تواند افق همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی را روشن تر نمایان می نماید. جهت حرکت ایران و اندونزی مبتنی بر نگاه مشترک اعتدال و اسلام رحمه للعالمین روندی رو به رشد را طی خواهد نمود.

در ادامه صوفیان جلیل وزیر مدیریت اراضی اندونزی ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به دولت و مردم ایران، در مورد چشم انداز توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور پرداخت و خاطر نشان کرد: باوجود کاهش میزان روابط مالی دو کشور در سال های گذشته، اندونزی و ایران در کوشش هستند تا با بهره جستن از قابلیت های یکدیگر بویژه در حوزه های کلیدی مانند انرژی، نفت و گاز، برق، علوم و فناوری، کشاورزی و ... سطح تعاملات مالی دوجانبه را به میزان گذشته بازگردانده و آن را توسعه دهند.

وی از برجام به عنوان فرصتی برای توسعه مناسبات میان دو کشور در حوزه های مختلف نام برد و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه به عنوان یک کشور دوست و شریک استراتژیک برای جمهوری اندونزی محسوب می گردد و بسیار خوشبین هستیم در سال های آینده شاهد گسترش هرچه بیشتر روابط بین دو کشور باشیم.

او همچنین بر روابط و همکاریهای خوب دو کشور در سازمانها، مجامع و کنفرانس های دنیای و بین المللی تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 535

به "سفیر ایران در اندونزی: برجام یک بحران ساختگی را از بین برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در اندونزی: برجام یک بحران ساختگی را از بین برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید