سوخت واکسن کرونا برای قیمت نفت

به گزارش نامیت، خبرنگاران: کارشناس حوزه انرژی گفت: اعلام خبر فراوری واکسن بیماری کرونا به صورت محدود در بعضی از کشورها، پیغام مثبتی را برای بازار به همراه داشته است.

سوخت واکسن کرونا برای قیمت نفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از میزان، رضا امیری با اشاره به قیمت نفت در بازارهای جهانی اظهار کرد: قیمت نفت تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا با نوسانات فراوانی همراه بوده است و هنوز با قیمت مورد نظر فراورینمایندگان فاصله چشمگیری دارد.

این کارشناس حوزه انرژی توضیح داد: اعلام خبر فراوری واکسن بیماری کرونا به صورت محدود در بعضی از کشورها، پیغام مثبتی را برای بازار به همراه داشته است.

وی اضافه نمود: کشف واکسن این بیماری می تواند ضمن از سرگیری فعالیت های تجاری و کاهش محدودیت های ارتباطی باعث افزایش تقاضا و باطبع افزایش قیمت نفت در بازارهای بین المللی گردد.

امیری بیان نمود: بازار نفتی علاوه بر تاثیر پذیری از بیماری کرونا تحت جنگ نفتی میان عربستان و روسیه با تنش های فراوانی روبرو شد و جنگ نفتی این دو فراورینماینده عظیم نفتی زیان های هنگفتی را به همراه داشته است.

این کارشناس حوزه انرژی بیان نمود: مذاکرات بعضی از کشورها در کنار شیوع بیکاری کرونا و افت فاحش قیمت نفت، به جنگ نقتی میان دو کشور انتها داد و بنا به آمارهای سازمان اوپک پلاس این دو کشور تعهدات خود را در کاهش فراوری نفت به خوبی اجرا کردند.

امیری بیان نمود: بالا بردن میزان فراوری نفت افزایش سهم فروش از بازار، برای کشورهای حوزه خلیج فارس امکان پذیر است، اما کشورهایی که اقدام استخراج نفت های غیر متعارف می نمایند در این شرایط دوام نخواهند داشت.

وی ادامه داد: یکی از سناریوهای محتمل برای انتها جنگ نفتی از سوی عربستان و روسیه افزایش قیمت نفت برای حضور آمریکا در جمع فروشندگان بازار نفتی بوده است.

این کارشناس حوزه انرژی بیان نمود: میزان فراوری نفت بعضی از کشورها مانند عراق و لیبی به دلیل جنگ داخلی با کاهش محسوسی روبرو شده است، اما طی ماه های گذشته با کاهش تنش ها میزان فراوری آن ها نیز افزایش یافته است، این موضوع می تواند مازاد نفتی در بازار افزایش دهد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1065

به "سوخت واکسن کرونا برای قیمت نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوخت واکسن کرونا برای قیمت نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید