شرط پاشینیان برای برگزاری انتخابات پارلمانی در ارمنستان

به گزارش نامیت، نخست وزیر ارمنستان با اعلام آمادگی برای برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی در همین امسال (میلادی)، شرط این اقدام را توافق با مخالفان برای امضای یک تفاهم نامه درباره شفافیت و آزادی کامل انجام انتخابات نامید.

شرط پاشینیان برای برگزاری انتخابات پارلمانی در ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستیاینترفکس، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه در سخنانی در مجلس این کشور خاطرنشان کرد، حاضر است انتخابات پیش از موعد مجلسی در ارمنستان برگزار کند، البته تنها به این شرط که تفاهم نامه ای با مخالفان امضاء گردد. به گفته وی، در صورت رعایت این شرط، انتخابات می تواند در همین سال 2021 برگزار گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پاشینیان گفت: ما به انتخابات مجلسی به عنوان ابزاری برای احیای همبستگی اجتماعی در کشور نگاه می کنیم. و انتخابات، یک مکانیزم برای تصمیم گیری و امکانی برای ابراز عقیده مردم در باره فرایند توسعه اوضاع در ارمنستان است. نه تنها شهفرایندانی که وقت دارند در تظاهرات موافقان یا مخالفان دولت شرکت نمایند، بلکه همه مردم دیدگاه خود را بیان نمایند.

نخست وزیر ارمنستان تأکید کرد که میخواهد طی چند روز آینده با نمایندگان مخالفان در این باره ملاقات و مصاحبه کند. به گفته وی، تمامی نیروهای سیاسی کشور، از جمله دولت، باید در مورد آزادانه بودن، شفافیت و عادلانه بودن انتخابات تضمین بدهند.

ضمن اینکه در همان روز چهارشنبه حدود 8 هزار نفر از هواداران مخالفان در تظاهراتی در مقابل ساختمان مجلس ارمنستان تجمع نموده و بر خواسته خود در مورد برکناری پاشینیان تأکید کردند.

در خبر دیگری از ایروان گزارش شده که آرمن سارکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان روز گذشته بار دیگر با اونیک گاسپاریان رئیس ستادکل نیروهای مسلح این کشور ملاقات کرد.

طبق اطلاعات دفتر ریاست جمهوری ارمنستان، در این نشست، شرایط سیاسی اخیر در این کشور که به تازگی رو به وخامت گذاشته مورد آنالیز نهاده شد. سارکیسیان تأکید کرد که صرف نظر از هر تصمیمی، امنیت و ثبات ارمنستان باید بطور قابل اطمینان تأمین گردد. به گفته وی، نیروهای مسلح باید از این جهت، در مرکز توجه همه قرار داشته باشند.

روز چهارشنبه بعضی رسانه های گروهی ارمنستان خاطرنشان کردند که دولت میخواهد دستور بازداشت رئیس ستاد کل ارتش را صادر کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1450

به "شرط پاشینیان برای برگزاری انتخابات پارلمانی در ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط پاشینیان برای برگزاری انتخابات پارلمانی در ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید