عکس، تیراندازی و گروگانگیری در کلیسایی در آفریقای جنوبی 5 کشته برجای گذاشت

به گزارش نامیت، بنابر اعلام پلیس آفریقای جنوبی، در پی حمله افراد مسلح به کلیسایی در نزدیکی پایتخت آفریقای جنوبی، 5 نفر کشته و بیش از 40 نفر بازداشت شدند.

عکس، تیراندازی و گروگانگیری در کلیسایی در آفریقای جنوبی 5 کشته برجای گذاشت

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پلیس و ارتش آفریقای جنوبی بعد از دریافت گزارش تیراندازی در یکی از شعب کلیسای بین المللی پنتاکوستال در شهر زوربکوم در این کشور، در محل حادثه حاضر شدند و 4 قربانی را در خودرویی یافتند که به آن ها تیراندازی شده و بدنشان سوزانده شده بود و یک نگهبان امنیتی هم در داخل خودروی دیگری بر اثر تیراندازی جان باخته بود. همچنین بر اثر این حادثه 6 نفر دیگر زخمی شده بودند.

به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل، به گفته پلیس، مردان، زنان و بچه هایی که به گروگان گرفته شده بودند و ظاهراً در همین کلیسا زندگی می کردند، نجات یافتند. تعیین نیست تعداد آن ها چند نفر بوده است.

بنابر اعلام پلیس این احتمال وجود دارد که علت حمله افراد مسلح به این کلیسا درگیری بین اعضای این کلیسا بوده باشد. این کلیسا یکی از بزرگترین و ثروتمندترین کلیساهای آفریقای جنوبی است.

در تصاویری که پلیس از این حادثه در توییتر منتشر نموده است، بیش از ده مرد که تسلیم شده و روی زمین دراز کشیده اند و اسلحه های آن ها دیده می گردد. به گفته پلیس، واکنش نیروهای امنیتی مانع خونریزی بیشتر در جریان این حادثه شد. در بین کسانی که بازداشت شده اند، اعضای پلیس و نیروهای امنیتی هم وجود دارند.

بنابر اعلام رسانه های محلی، این اولین بار نیست که شعبات این کلیسا در این منطقه در سال های اخیر صحنه چنین خشونت هایی بوده است. در سال 2018 یک روزنامه محلی از اختلافات در پی مرگ رئیس این کلیسا در فوریه سال 2016 خبر داده بود.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 964

به "عکس، تیراندازی و گروگانگیری در کلیسایی در آفریقای جنوبی 5 کشته برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، تیراندازی و گروگانگیری در کلیسایی در آفریقای جنوبی 5 کشته برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید