فارس من، باید در طراحی شیوه نوع برگزاری کنکور عدالت رعایت گردد

به گزارش نامیت، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: باید یک شیوه ارزیابی مناسب برای برگزاری کنکور با توجه به شرایط روحی دانش آموزان ، خانواده و جامعه ، علم و صندلی علم و آمایش مشاغل در بخش های مختلف ایران طراحی و جایگزین کنیم.

فارس من، باید در طراحی شیوه نوع برگزاری کنکور عدالت رعایت گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند به وسیله آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح نمایند تا خبرنگاران این مسائل را پیگیری نموده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت نمایند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع کنکور دو بار در سال برگزار گردد را مطرح نموده و از خبرنگاران خواهان گفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران نیز برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در این رابطه می گوید: اگر ما بتوانیم جایگرین مناسبی برای کنکور انتخاب کنیم به نحوی که استعدادهای درخشان را خوب شناسایی کنیم راهکار مناسبی است و به این صورت افراد دیگر غیر از استعداد های خاص می توانند در دانشگاه های بومی خود درس بخوانند که از لحاظ عواطف، تربیت اجتماعی، شیوه های استعداد و خدمت به منطقه مزیت دارد.

باید در طراحی شیوه نوع برگزاری کنکور عدالت رعایت گردد

وی با بیان اینکه باید حذف یا چند بار برگزارشدن کنکور مورد آنالیز دقیق قرار گیرد، گفت: ما باید شیوه ای طراحی کنیم که عدالت رعایت گردد. دانشگاه های برتر به دنبال جذب افراد با استعداد هستند که به اکوسیستم خود برگردند. شاید برخی از دانشگاه ها نتوانند عدالت را رعایت نمایند و حق و حقوق برخی از افراد آسیب ببیند.

ارزیابی افراد برای حضور در دانشگاه ها به صورت سراسری یا بومی باشد

فتح الهی با تاکید بر اینکه برای انتخاب دانشجو نیازمند ارزیابی هستیم که این کار یا به صورت سراسری یا بومی می تواند برگزار گردد، ادامه داد: باید ببینیم کدام راهکار برای دانشگاه های ما مناسب است. اینکه بدون آنالیز و کارشناسی بگوییم در جامعه برای حذف کنکور یا چند بار برگزاری آن وجود دارد، درست نیست. باید مطالعه کنیم و دریابیم روش صحیح متناسب با نظام آموزش عالی و نظام آموزشی ما در آموزش و پرورش چیست؟

طراحی یک شیوه مناسب برای برگزاری کنکور نیازمند یک کار مطالعاتی مدون و تحقیقاتی است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: باید یک شیوه ارزیابی مناسب برای برگزاری کنکور با توجه به شرایط روحی دانش آموزان، خانواده و جامعه، علم و صندلی علم، دانش اندوزی در ایران و آمایش مشاغل در بخش های مختلف ایران طراحی و جایگزین کنیم که این کار نیازمند یک کار مطالعاتی مدون و تحقیقاتی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 956

به "فارس من، باید در طراحی شیوه نوع برگزاری کنکور عدالت رعایت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، باید در طراحی شیوه نوع برگزاری کنکور عدالت رعایت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید