لاوروف: غرب می خواهد روسیه عرصه ای برای پیشبرد منافعش باشد

به گزارش نامیت، وزیر امور خارجه روسیه کشورهای غربی را متهم کرد که بیش از پیش با سیاست خارجی مستقل مسکو مخالفت نموده و سعی دارند روسیه را به عرصه مناسبی برای رسیدن به منافع امنیتی، سیاسی، مالی خود تبدیل نمایند.

لاوروف: غرب می خواهد روسیه عرصه ای برای پیشبرد منافعش باشد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنج شنبه) در مراسم نثار تاج گل در کنار یادبود دیپلمات های کشته شده این کشور بیان کرد که بعضی کشورهای غربی مایل هستند تا روسیه را به عرصه مناسبی برای پیشبرد منافع ملی خود در زمینه امنیتی، مالی و سیاسی تبدیل نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لاوروف تأکید کرد: متأسفانه هر گونه کوشش روسیه در جهت دفاع از استقلال خود، پافشاری بر حق این کشور برای داشتن سیاست خارجی مستقل و دفاع از حقوق بین الملل، بیش از پیش با مقاومت و مخالفت همتایان غربی ما روبرو می گردد که تنها می خواهند روسیه بطور کلی مطیع دستورات آنها باشد و مایلند تا ما را مجبور نمایند با تمامی تفاسیر مورد استفاده آنها از ارزش های انسانی و اجتماعی که مغایر با فرهنگ و سنت روسی است، موافقت کنیم. آنها کوشش می نمایند تا روسیه به سرزمینی تبدیل گردد تا بتوانند از آن برای پیشبرد منافع خود در عرصه امنیتی، مالی و سیاسی استفاده نمایند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به این واقعیت که هر روز که می گذرد، این کوشش ها شدیدالحن تر از قبل می شوند، ادامه داد: در چنین شرایطی لازم است که قدرت، دانش و تجربه های ما که مبتنی بر آموخته ها و عملکرد درست و غلط گذشتگان ماست، باید به فعال ترین شکل برای پیشبرد خط مشی سیاست خارجی کشور که از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مشخص شده است، بکار گرفته گردد. و دیپلمات های روسی در سراسر کشورهای دنیا به کوشش خود برای دفاع موثر از منافع ملی و پافشاری بر عدالت و برابری در عرصه بین المللی ادامه خواهند داد.

لاوروف صبح امروز نیز در پیامی به مناسب روز دیپلماتیک در روسیه (10 فوریه، 22 بهمن ماه)، این کشور را تضمینی برای شکل گیری دنیا چندقطبی نامید و یادآور شد که روسیه با تکیه بر منشور سازمان ملل و دستور کار لزوم اتحاد دنیای، خواهان تقویت همکاری های متقابلاً سودمند با بیشتر کشورهای دنیا از منطقه اورآسیا گرته تا قاره آفریقا و آمریکای لاتین است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1429

به "لاوروف: غرب می خواهد روسیه عرصه ای برای پیشبرد منافعش باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: غرب می خواهد روسیه عرصه ای برای پیشبرد منافعش باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید