موشک ناسا از تندیس آزادی بلندتر است

به گزارش نامیت، ناسا تصاویر جدیدی از مونتاژ مگاموشک سیستم پرتاب فضایی(SLS)، قدرتمندترین وسیله پرتابگر که از دهه 1960 تا به امروز ساخته شده، منتشر نموده است.

موشک ناسا از تندیس آزادی بلندتر است

ماژول اصلی این موشک روز آدینه در مرکز فضایی کندی فلوریدا بین تقویت نماینده های آن پایین آمد. این نخستین بار است که هر سه عنصر در پیکربندی پرتاب خود قرار می گیرند. ناسا میخواهد این موشک را تا نوامبر 2021 پرتاب کند. مونتاژ موشک گام مهمی در برنامه ناسا برای فرستادن انسان به ماه محسوب می گردد.

این عکس ماژول اصلی 212 فوت(64.6 متر) موشک را نشان می دهد که در بین تقویت نماینده های کوچک تر در مرکز فضایی کندی فلوریدا نهاده شده است. آنها یک تایم لپس هم منتشر نموده اند که در آن مرحله اصلی 188 هزار پوندی را نشان می دهد که پس از مونتاژ برداشته می گردد و آماده اضافه شدن به تقویت نماینده ها است.

اولین نسخه از موشک سیستم پرتاب فضایی بلاک 1(Block 1) نام دارد و پس از مونتاژ وزن موشک حدود 8.8 میلیون پوند و قد آن 363 فوت(110 متر) است. ارتفاع این موشک بیشتر از مجسمه آزادی است چرا که قد این تندیس با پایه خود 305 فوت است.

این پرتابگر قدرتمند قادر است تقریباً 60 هزار پوند تجهیزات را به مدار ببرد. این برای حمل کپسول فضایی اوریون که در ماموریت های بعدی برای آوردن فضانوردان به فضا استفاده خواهد شد، کافی است.

ناسا میخواهد موشک را در اولین پرواز خود در اوایل اکتبر 2021 پرتاب کند. پرواز اولیه این موشک، اولین پرواز از سه مأموریتی است که ناسا برای ارسال انسان به ماه برنامه ریزی نموده است. در صورت موفقیت در انجام این مأموریت ها، اولین زن و یک مرد مجددا در سال 2024 به ماه خواهند رفت. اولین ماموریت بدون سرنشین خواهد شد زیرا هدف آنها آزمایش توانایی موشک در بردن کپسول به ماه و بازگرداندن آن است.

تقویت نماینده های دوقلو در دو طرف ماژول اصلی موشک می توانند در عرض فقط دو دقیقه 3.6 میلیون پوند رانش ایجاد نمایند تا موشک به فضا برود. خود مرحله اصلی نیز دارای موتورهای قدرتمندی است که حدود دو میلیون پوند رانش فراوری می نمایند.

موشک های سیستم پرتاب فضایی، سیستم های مدرن ناسا و معادل پرتابگرهای سترن 5 پیشین که در مأموریت های آپولو مورد استفاده نهاده شد، هستند. آخرین موشک سترن 5 در سال 1973 به فضا پرتاب شد اما از آنجا که ماه حدود 1000 برابر دورتر از کره زمین است، بنابراین یک پرتابگر قدرتمندتر ضروری است. ناسا آرزوهای بزرگی برای این موشک سیستم پرتاب فضایی دارد. این سیستم به گونه ای انعطاف پذیر طراحی شده است و می تواند برای ارسال مأموریت به مریخ، زحل یا مشتری استفاده گردد.

نسخه بعدی این موشک بلاک2(Block 2) نام دارد و برای حمل بیش از 101 هزار و 400 پوند محموله طراحی خواهد شد. به گفته ناسا، این وسیله نقلیه برای ارسال محموله به ماه، مریخ و سایر مقاصد اعماق فضا خواهد بود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1611

به "موشک ناسا از تندیس آزادی بلندتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک ناسا از تندیس آزادی بلندتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید