نامه سرگشاده نهادهای امدادی بین المللی در انتقاد از سیاست پناهندگی اروپا

به گزارش نامیت، 8 نهاد بین المللی امدادی به مناسبت پنجمین سالگرد توافق پناهندگان بروکسل-آنکارا در نامه سرگشاده ای انتقاد شدیدی به سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا و رفتار بد این اتحادیه با این قشر ضعیف وارد کردند.

نامه سرگشاده نهادهای امدادی بین المللی در انتقاد از سیاست پناهندگی اروپا

با ما سفر کنید و با ارزان تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله آلمان، حدود 5 سال پیش اتحادیه اروپا و ترکیه توافق پناهندگان برای کاهش هجوم پناهجویان به اتحادیه اروپا را منعقد کردند.

حالا 8 سازمان امدادی بین المللی در نامه ای خواهان بازنگری اساسی اتحادیه اروپا در سیاست پناهندگان شدند. این ائتلاف در این نامه بیان کرد که اتحادیه اروپا با سیاست پناهندگی خود فرایند بازدارندگی را علیه پناهجویانی که به دنبال حمایت می گردند در پیش گرفته است. توافق پناهندگان بین ترکیه و اتحادیه اروپا در فرم فعلی آن نباید در پیش گرفته گردد.

در این نامه آمده است: مقررات مندرج در این توافق نامه درباره بازگشت پناهندگان یا مراحل گذار برای پناهجویان نیازهای افراد حامی حمایت را در نظر نگرفته و همچنین تا حدودی قانون فعلی اتحادیه اروپا را تضعیف نموده است.

این سازمان های بین المللی در این نامه سرگشاده به شرایط فاجعه بار زندگی پناهندگان در مراکز پذیرش و اخراج های غیرقانونی و فرایند کُند پناهندگی انتقاد وارد کردند.

در این نامه آمده است: بخصوص شرایط در اردوگاه های پذیرش پناهندگان در جزایر یونان نشان می دهد که شرایط پناهندگان تا چه اندازه دراماتیک است. پناهندگان در این اردوگاه ها در چادرها و یا کانتینرهای سرد می خوابند و دسترسی محدودی به آب و برق دارند.

رافائل شیل هاو، از کارشناسان سازمان امدادی آکسفام در این باره گفته است: بخصوص زنان گزارش می دهند که در این اردوگاه ها احساس امنیت نمی نمایند و در معرض خشونت و استثمار و آزار و اذیت قرار دارند. اتحادیه اروپا با سیاست های خود به صورت سیستماتیک راه امن را برای کسانی که به دنبال حمایت می گردند بسته است.

این سازمان های یاریی در نامه سرگشاده خود بیان کردند که هیچ کس نباید به دلیل درخواست پناهندگی بازداشت گردد. پناهجویان باید تحت شرایط انسانی زندگی نمایند. اتحادیه اروپا نباید تعهدات حقوق بشری خود را با ایجاد مرحله گذار برای پناهندگان که در آن قانون پناهندگی اروپا کاملا اجرایی نمی گردد دور بزند. پناهجویانی که به خاک اروپا می رسند و درخواست پناهندگی می نمایند باید بدون استثناء از حمایت به وسیله قواعد اتحادیه اروپا و قوانین ملی برخوردار شوند.

این سازمان های حقوق بشری همچنین خواهان دسترسی پناهجویان به حمایت های قانونی شدند و بیان کردند: بازرسان خارجی و نمایندگان مجلس ها و سازمان های غیردولتی باید به اردوگاه های مهاجران دسترسی داشته باشند. اتحادیه اروپا همچنین باید سازو کارهای کنترل و شکایت مستقل برای پناهندگان ایجاد کند.

سازمان عفو بین الملل، آکسفام و دیده بان حقوق بشر از جمله امضا نمایندگان این نامه سرگشاده بودند.

در 18 ماه مارس سال 2016 اتحادیه اروپا و ترکیه یک توافق پناهندگان را منعقد کردند. دولت ترکیه این اطمینان را به اتحادیه اروپا داد که همه پناهندگانی که به جزایر یونان می فرایند را بازگردانده و علیه باندهای قاچاق اقدام کند. اتحادیه اروپا هم در مقابل به ترکیه تسریع مذاکرات درباره لغو ویزای اجباری برای شهفرایندان ترک و عضویت این کشور در اتحادیه اروپا و همچنین گفتگوها درباره گسترش اتحادیه گمرکی را وعده داد.

همچنین اتحادیه اروپا خود را موظف به پرداخت یاری اقتصادی 6 میلیارد یورویی برای تامین اقتصادی میلیون ها پناهنده سوری مستقل در ترکیه کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1492

به "نامه سرگشاده نهادهای امدادی بین المللی در انتقاد از سیاست پناهندگی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه سرگشاده نهادهای امدادی بین المللی در انتقاد از سیاست پناهندگی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید