نقش شرکت های دانش بنیان در عبور از تحریم ها

به گزارش نامیت، رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند تحریم را بشکنند که دیگر هیچ اثری بر اقتصاد کشور نداشته باشند.

نقش شرکت های دانش بنیان در عبور از تحریم ها

خالد سعیدی، رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار درباره میزان رشد شرکت های دانش بنیان طی سال های اخیر اظهار کرد: به اعتقاد من در سال های اخیر تحول بسیار بزرگی در زمینه اقتصاد دانش بنیان، شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری ایجاد شده است؛ وقتی انسان کاری را آغاز می نماید طبعا اشتباهاتی را مرتکب می گردد اما در مجموع اگر بخواهیم مجموعه خطاهای منفی و مزایای مثبت را بسنجیم، رشد و شکوفایی شرکت های دانش بنیان بسیار مثبت بوده است.

او با اشاره به تاثیر مثبت شرکت های دانش بنیان در عبور از تحریم ها گفت: این شرکت ها می توانند طوری تحریم را بشنمایند که دیگر هیچ اثری بر اقتصاد کشور نداشته باشند؛ در مجموع به شرکت های دانش بنیان و اثرگذاری آن ها در اقتصاد کشور بسیار خوش بین هستیم.

سعیدی به نقش حامیان شرکت های دانش بنیان در توسعه اقتصاد دانش بنیان اشاره نمود و گفت: اگرچه قوانین نهادهای حمایتی مثل معاونت علمی و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی وغیره در این حوزه و در ارتباط با شرکت های دانش بنیان به صورت مجزا از هم تدوین شده است، اما در ارتباطی که در چند مدت اخیر بین آن ها وجود داشت به نوعی به همگرایی و هم افزایی رسیدند که می توانند به توسعه اقتصاد دانش بنیان یاری نمایند و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

تمرکز معاونت علمی بر پشتیبانی از شرکت هاست/ اختصاص عمده اعتبارات به بذرمایه شرکت ها

اثرگذاری بیشتر برای رشد و شکوفایی حوزه اقتصاد دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان ادامه داد: هر چقدر نهادهای حامی شرکت های دانش بنیان بیشتر در هم تنیده شوند اثرگذاری بیشتری برای رشد و شکوفایی حوزه اقتصاد دانش بنیان کشور خواهند داشت.

او گفت: امیدوار هستیم که در اکثر استان های کشور صندوق های پژوهش و فناوری راه اندازی و بخش هایی مثل صندوق نوآوری و شکوفایی، فعالیت های خود را به وسیله این صندوق ها برون سپاری نمایند، در این صورت صندوق های پژوهش و فناوری از جنس شرکت های هر منطقه هستند و در نتیجه درک بهتری از یکدیگر دارند؛ مقیاس شرکت های هر منطقه با منطقه های دیگر تفاوت دارد اما با این تغییر درک درستی از این اندازه و مقیاس ایجاد می گردد.

سعیدی یادآوری کرد: برونسپاری بخشی از فعالیت ها به صندوق های پژوهش و فناوری استان ها می تواند اثربخشی فعالیت های آن را دو چندان کند؛ در بسیاری از موارد شرکت ها برای انجام کارهای خود مجبور به رفت وآمدهای مکرر می شدند و همین اتفاقات فعالان شرکت های دانش بنیان را دلسرد می کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 386

به "نقش شرکت های دانش بنیان در عبور از تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش شرکت های دانش بنیان در عبور از تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید