نقل حدیثی قابل تأمل از امام حسن(ع) توسط رهبر انقلاب

به گزارش نامیت، به مناسبت سالروز شهادت امام حسن(ع)، کانال ریحانه، از کانال های وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، بخشی از بیانات ایشان در نقل حدیثی از امام حسن(ع) را در قالب یک پوستر منتشر کرد که در ادامه مشاهده می کنید.

نقل حدیثی قابل تأمل از امام حسن(ع) توسط رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار ، امروز هفتمین روز از ماه صفر و بنا به روایتی مصادف با سالگرد به شهادت رسیدن سبط النبی، حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) است. امام حسن (ع) بعد از شهادت مولای متقیان امام علی (علیه السلام) به مدت ده سال عهده دار مقام امامت بودند و در صفر سال پنجاه هجری در سن 47 سالگی به دستور معاویه بن ابی سفیان و به دست جعده دختر اَشْعَثِ بنِ قِیس مسموم شدند و بر اثر همان زهر به شهادت رسیدند.

: #شهادت-امام-حسن(ع) / من حسینی شده دست امام حسنم + تسلیت کاربران

به همین مناسبت، کانال ریحانه، از کانال های وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت اللّه خامنه ای، بخشی از بیانات رهبر انقلاب در نقل حدیثی از امام حسن(ع) را در قالب یک پوستر منتشر کرد که در ادامه مشاهده می کنید:

رهبرانقلاب:

امام حسن مجتبی (ع) میگوید: شبی -شب آدینه ای- مادرم به عبادت ایستاد و تا صبح عبادت کرد. حتی انفجرت عمود الصبح. تا وقتی که طلوعِ فجر شد.

مادر من از سر شب تا صبح مشغول عبادت بود و دعا و تضرّع کرد. امام حسن (ع) می گوید شنیدم که دائم مؤمنین و مؤمنات را دعا کرد؛ مردم را دعا کرد؛ برای مسائل عمومی دنیای اسلام دعا کرد.

صبح که شد گفتم: یا اُمّاه!؛ مادرم! لم لا تدعین لنفسک کما تدعین لغیرک؛ یک دعا برای خودت نکردی! یک شب تا صبح دعا، همه برای دیگران؟!

در جواب فرمود: یا بنىّ، الجّار ثم الدّار؛ اوّل دیگران بعد خود ما! این، آن روحیه والاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 466

به "نقل حدیثی قابل تأمل از امام حسن(ع) توسط رهبر انقلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقل حدیثی قابل تأمل از امام حسن(ع) توسط رهبر انقلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید