هشدار روسیه: به هر حمله موشکی پاسخ اتمی می دهیم

به گزارش نامیت، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، روسیه اعلام نموده که هر حمله موشکی را به مثابه یک حمله اتمی حساب خواهد نمود و به عنوان پاسخ اتمی خواهد داد.

هشدار روسیه: به هر حمله موشکی پاسخ اتمی می دهیم

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این موضع گیری را وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام نموده و گفته است: هر حمله موشکی احتمالی را به مثابه یک حمله اتمی در نظر خواهد داشت، چون امکان نیست که بتوان نوع کلاهک به کار رفته در حمله موشکی احتمالی را به صورت فوری شناسایی کرد.

وزارت دفاع روسیه همچنین افزوده است: به محض اینکه رادارها حمله از سوی یک موشک بالستیک به قلمرو روسیه را اطلاع دهند، فرماندهی نظامی به صورت اتوماتیک باخبر خواهد شد و نوع سلاح اتمی (برای پاسخ) را مشخص خواهد نمود.

این موضع گیری وزارت دفاع روسیه به دنبال امضای فرمانی صورت می گیرد که در ماه ژوئن توسط ولادیمیر پوتین صورت گرفت و بر اساس آن با تاکید بر لزوم بازدارندگی اتمی اجازه داده شده تا برای پاسخ و سرکوب هرگونه حمله ای با تسلیحات متعارف که قلمرو روسیه را تهدید می نماید، تسلیحات اتمی به کار گرفته گردد.

با این حال وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود همچنین تاکید نموده که توان هسته ای این کشور صرفاً دفاعی است و انجام حمله نخستین در دکترین بازدارندگی مسکو وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1090

به "هشدار روسیه: به هر حمله موشکی پاسخ اتمی می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه: به هر حمله موشکی پاسخ اتمی می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید