واکنش اتحادیه اروپا، آلمان و فرانسه به اعدام روح الله زم، سفرای آلمان و فرانسه در تهران احضار شدند

به گزارش نامیت، خبرگزاری خبرنگاران- سفرای دو کشور آلمان و فرانسه به وزارت امور خارجه احضار شدند.

واکنش اتحادیه اروپا، آلمان و فرانسه به اعدام روح الله زم، سفرای آلمان و فرانسه در تهران احضار شدند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش سرویس سیاست خارجی خبرگزاری خبرنگاران، اتحادیه اروپا، آلمان و فرانسه روز گذشته در پی اعدام روح الله زم بیانیه‌های مداخله جویانه‌ای صادر نموده بودند. روح‌الله زم سرشبکه ضد انقلاب، لیدر اغتشاشات دی ماه 96 و مؤسس و گرداننده رسانه معاند آمدنیوز، سحرگاه روز شنبه 22 آذر ماه به دار مجازات آویخته شد.

سفیر فرانسه در تهران به وزارت خارجه احضار شد

در پی صدور بیانیه‌ دیروز وزارت خارجه فرانسه درباره روح الله زم، فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه در تهران بعدازظهر امروز به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار و اعتراض ایران به این بیانیه به وی ابلاغ شد.

دستیار وزیر و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه در احضار سفیر فرانسه، مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به این بیانیه را به وی ابلاغ کرد.

سفیر فرانسه هم گفت که مراتب را به مقامات کشورش منعکس خواهد نمود.

در احضار سفیر آلمان در تهران به وزارت خارجه چه گذشت؟

مدیرکل اروپای وزارت خارجه ضمن احضار سفیر آلمان در تهران، بیانیه های اخیر اتحادیه اروپا و آلمان را قویا محکوم نموده و آن را به عنوان دخالت در امور داخلی ایران، غیرقابل قبول خواند.

در پی بیانیه های مداخله جویانه روز گذشته سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و وزارت خارجه آلمان در خصوص روح الله زم، امروز (یکشنبه) هانس اودو موتسل سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را عهده دار است، از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه احضار شد.

مدیرکل اروپای وزارت خارجه، مندرجات بیانیه های اخیر اتحادیه اروپا و آلمان را قویا محکوم نموده و آن را به عنوان دخالت در امور داخلی ایران، غیرقابل قبول خواند.

همچنین مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران نسبت به مماشات با عناصر مروج خشونت و اعمال تروریستی که در بعضی کشورهای اروپایی پناه گرفته و امنیت مردم ایران را هدف قرار می دهند، به سفیر آلمان ابلاغ شد.

سفیر آلمان گفت که مراتب را به مقامات اتحادیه اروپا و همچنین کشورش منعکس خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1249

به "واکنش اتحادیه اروپا، آلمان و فرانسه به اعدام روح الله زم، سفرای آلمان و فرانسه در تهران احضار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اتحادیه اروپا، آلمان و فرانسه به اعدام روح الله زم، سفرای آلمان و فرانسه در تهران احضار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید