ورود کالای قاچاق به کیش انگیزه مردم برای مسافرت را کاهش داده است

به گزارش نامیت، خبرنگاران: رئیس مجمع واردات گفت ورود کالای قاچاق و تقلبی به مناطق آزاد علاوه بر اینکه موجب کاهش رغبت مردم برای مسافرت به این مناطق از جمله کیش شده، انگیزه فعالان بخش خصوصی را برای فعالیت در این مناطق نیز تحت شعاع قرار داده است.

ورود کالای قاچاق به کیش انگیزه مردم برای مسافرت را کاهش داده است

به گزارش خبرنگاران، محمد حسین برخوردار در ملاقات با معاون مالی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت:ورود کالای قاچاق و تقلبی به مناطق آزاد از جمله کیش علاوه بر اینکه موجب کاهش رغبت مردم برای مسافرت به این مناطق شده ، انگیزه های فعالان بخش خصوصی برای فعالیت در این مناطق را نیز به شدت تحت شعاع قرار داده است.

وی تاکید نمود: توسعه مالی منطقه کیش منوط به توسعه تجارت در این جزیره است و دستیابی به این مهم ،جز به وسیله حمایت از واردکنندگان شناسنامه دار محقق نخواهد شد. تجربه جهانی بیانگر آن است که حمایت و پشتیبانی از واردات قانونی، بهترین رویکرد برای محدود سازی قاچاق است.

همایون ابوالحسنی عضو هیات رئیسه مجمع واردات نیز گفت:گردشگری و تجارت دو مولفه ای است که نسبت مستقیمی با یکدیگر دارند.طبیعتا زمانی می توان به توسعه تجارت در این جزیره امید داشت که برنامه ریزی ها برای توسعه گردشگری به ثمر نشسته باشد و مسافر بیشتری به کیش سفر کند و بالعکس توسعه گردشگری هم زمانی می تواند به حد قابل قبولی برسد که تجارت سالم و شناسنامه دار در کیش گسترش پیدا نموده باشد و مسافر از خرید خود راضی و به آن اطمینان داشته باشد.

علی جیرفتی معاون مالی و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش نیز در این ملاقات ضمن استقبال از همکاری مشترک با مجمع واردات توضیح داد: بهبود زیرساختهای اولیه در جزیره کیش به منظور توسعه فعالیت تجار شناسنامه دار جزو اولویتهای سازمان منطقه آزد کیش است.بهبود شرایط بندر کیش از لحاظ تخلیه،بارگیری و پشتیبانی از کشتیها می تواند انگیزه های فعالان مالی را برای بهره برداری از امکانات این بندر افزایش دهد.

علی ابراهیمی مدیر بازرگانی منطقه آزاد کیش نیز در این ملاقات توضیح داد: براى مناطق آزاد تجارى یکسرى مزایایى فهرست شده است، که البته بعضى از این مزایا مکمل و زمینه ساز برخى دیگر هستند. این مزایا هم چنین براى هر کشور نیز متفاوت است و یا حداقل از نظر تقدم و تأخر آن فرق دارد. بدین معنى که هر کشور مزیت خاصى را بیش از دیگر مزیت ها اهمیت داده و تلاش و حمایت هاى خود را نیز در این قسمت متمرکز مى کند.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد کیش در همسویی با استقبال گسترده بخش خصوصی و سرمایه گذاران منطقه و به منظور تسریع در فرایند پیشرفت کیش طی سال های اخیر فرایند پرشتابی را در اجرای طرح های بزرگ و کوچک عمرانی و زیر ساختی در پیش گرفته است و در دولت یازدهم امیدواریم با همکاری مجمع واردات گام های پایدار تری را در راستا توسعه تجارت برداریم.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 705

به "ورود کالای قاچاق به کیش انگیزه مردم برای مسافرت را کاهش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود کالای قاچاق به کیش انگیزه مردم برای مسافرت را کاهش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید