وعده مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت دولت از هپکو

به گزارش نامیت، عصر امروز اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به همراه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از کارخانه های اراک بازدید کردند. یکی از شرکت های مورد بازدید مسئولان، شرکت هپکو بود.

وعده مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت دولت از هپکو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، عصر امروز اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به همراه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از کارخانه های اراک بازدید کردند. یکی از شرکت های مورد بازدید مسئولان، شرکت هپکو بود.

محمد صادقی نیارکی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این بازدید وعده داد که دولت از هیچ حمایتی برای بازگشت هپکو به شرایط گذشته دریغ نمی کند.

او بدهی انباشته هپکو را دومین معضل عظیم این شرکت دانست و اضافه نمود: اولین مشکل این شرکت مالکیت آن بود که با پیگیری های دولت، حل شده است.

صادقی نیارکی یکی از راه های ایجاد سرمایه در گردش برای هپکو را استفاده از شیوه عقد قرارداد فراوری زیر کلید مطرح کرد و گفت: براساس این نوع قرارداد، بانک می تواند سرمایه در گردش برای واحد های صنعتی و فعالان مالی را فراهم کند و شرکت هپکو هم می تواند با همکاری یکی از بانک های زیرمجموعه تأمین اجتماعی، از این امکان بهره مند گردد.

عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع مجلس نیز در این بازدید با بیان اینکه تضمین خرید می تواند چرخه فراوری را در هپکو به گردش اندازد، گفت: با توجه به تنوع فراوری محصولات در هپکو، می توان با انعقاد قرارداد با بانک ها و تزریق اعتبار و تأمین نقدینگی، بدهی این واحد فراوریی را پرداخت کرد. تضمین قرارداد هم می تواند این چرخه را تکمیل کرد و در نهایت فراوری به هپکو بازگردد.

وی توضیح داد: خرید ماشین آلات شرکت هپکو هیچگونه بار هزینه ای ندارد و به طور حتم انعقاد قرارداد برای تضمین خرید محصولات این شرکت از سوی مسئولین ذیربط با جدیت پیگیری می گردد.

علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید به امضای تفاهم نامه همکاری بین هپکو و هلدینگ پیمانکاران معدنی اشاره نمود و گفت: متاسفانه به دلیل تامین نشدن سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه از خارج و داخل محقق نشده که در این خصوص احتیاج است با تزریق اعتبار لازم چرخ رونق فراوری را به این واحد فراوریی دوباره به حرکت درآورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1408

به "وعده مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت دولت از هپکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت دولت از هپکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید