پروازهای ایران و عراق به شرط رعایت پروتکل های مشترک از سر گرفته شد

به گزارش نامیت، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از شروع مجدد پروازهای ایران با مقاصد مختلف عراق از جمله نجف و بغداد اطلاع داد و گفت: ایرلاین ها می توانند با رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی برای هر روزی که می خواهند مجوز پرواز این کشور را دریافت نمایند.

پروازهای ایران و عراق به شرط رعایت پروتکل های مشترک از سر گرفته شد

تورج دهقان زنگنه اظهار کرد: در حال حاضر به غیر از پروازهای انگلستان، ژاپن و چند مقصد آفریقایی، پروازهای ایران به همه مقاصدی که پیش از شیوع ویروس کرونا وجود داشت، انجام می گردد و به غیر از پروتکل های بهداشتی و کرونایی محدودیت دیگری در این زمینه نداریم.

وی اضافه کرد: طی روزهای گذشته مذاکراتی با مقامات عراقی داشتیم و نهایتا مقرر شد تا پروازهای شرکت هواپیمایی این کشور به ایران از سر گرفته گردد و ایرلاین های ایرانی نیز بتوانند مسافران و زائران خود را به این کشور همسایه ببرند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: شنبه گذشته پرواز ایرلاین عراقی به تهران و مشهد انجام شد و البته نظارت بسیاری زیادی بر این پرواز از نظر پروتکل های بهداشتی داشتیم و شرکت های هواپیمایی ایرنی نیز می توانند برای هر روزی از هفته که می خواهند و از سوی مردم تقاضا برای آن وجود دارد، درخواست بدهند تا مجوز پرواز به نجف و بغداد را برای آن ها صادر کنیم.

دهقان زنگنه گفت: پروتکل های بهداشتی برای این پرواز مانند دیگر پروازهای خارجی رعایت شده و می توان به غربالگری مسافران و رصد مبتلایان به ویروس کرونا برای ممانعت از سفر هوایی آن ها و ... اشاره نمود و مسافران نیز باید تست PCR با نتیجه منفی را مطابق دیگر پروازهای خارجی در اختیار داشته باشند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1382

به "پروازهای ایران و عراق به شرط رعایت پروتکل های مشترک از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروازهای ایران و عراق به شرط رعایت پروتکل های مشترک از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید