پوتین: روسیه حاضر به تأمین واکسن کشورهای نیازمند است

به گزارش نامیت، رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه بیکاری و فقر گسترده، از جمله عواقب خطرناک اپیدمی کرونا در دنیا است، گفت: در شرایط کنونی باید سیاست اعمال تحریم ها را کنار گذاشت و برای فایق آمدن بر این خطرات همکاری کرد.

پوتین: روسیه حاضر به تأمین واکسن کشورهای نیازمند است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز شنبه در نشست سران گروه 20، بیکاری گسترده و افزایش فقر را از اصلی ترین خطرات برای کل دنیایان دانست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پوتین با تأکید بر این واقعیت که میلیون ها نفر در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا، شغل و درآمد خود را از دست داده اند، گفت: به رغم بعضی علائم مثبت، خطر اصلی هنوز هم بیکاری جمعی به همراه افزایش فقر و بی نظمی اجتماعی است و نقش گروه بیست در اینجا جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی است.

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که روسیه 4.5 درصد از فراوری ناخالص داخلی را برای به حداقل رساندن عواقب این همه گیری اختصاص داده، که به کاهش رکورد اقتصاد و جلوگیری از ضررهای برگشت ناپذیر یاری می نماید.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، مقیاس چالش های پیش روی بشریت در سال 2020 واقعاً بی سابقه است. اپیدمی ویروس کرونا، انسداد دنیای و منجمد شدن فعالیت های مالی، یک بحران مالی سیستمی را به وجود آورد که دنیا حاضر هنوز از زمان رکود عظیم، آن را تجربه نکرده است.

ولادیمیر پوتین تأکید کرد که در چنین شرایطی، لازم است تا سیاست اعمال تحریم ها کنار گذاشته گردد. وی گفت: کوشش برای جلوگیری از حمایت گرایی، کنار گذاشتن اعمال تحریم های یک جانبه و از سرگیری زنجیره های تأمین نیازهای جمعی دنیا لازم است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین خاطرنشان کرد که واکسن های موثر و ایمن باید در دسترس همه مردم قرار بگیرد و این کشور آماده است تا داروهای فراوری شده خود برای عفونت ویروس کرونا در اختیار کشورهای نیازمند قرار دهد.

وی گفت: روسیه از پیش نویس تصمیم مهم اجلاس کنونی با هدف فراوری واکسن های موثر و ایمن علیه ویروس کرونا برای دسترسی همه دنیا حمایت می نماید. هرچند رقابت در بازار واکسن اجتناب ناپذیر است، ولی این کار باید بر اساس اهداف انسان محبت آمیز شکل بگیرد. و در این راستا، روسیه آمادگی دارد تا واکسن های فراوری شده خود را در اختیار کشورهای نیازمند قرار دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1263

به "پوتین: روسیه حاضر به تأمین واکسن کشورهای نیازمند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: روسیه حاضر به تأمین واکسن کشورهای نیازمند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید