کرونا زنگ خطر را در عراق و اقلیم کردستان به صدا در آورد

به گزارش نامیت، تابلوی کرونای عراق همسایه غربی ایران امروز(سه شنبه) عدد 7 هزار و 300 را نشان داد تا برای نوبت پنجم طی یک ماه اخیر آمار مبتلایان این کشور به بالاترین عدد از زمان شیوع ویروس برسد.

کرونا زنگ خطر را در عراق و اقلیم کردستان به صدا در آورد

به گزارش ایرنا امروز (سه شنبه) بر اساس اطلاعیه روزانه وزارت بهداشت عراق، ابتلای 7 هزار و 300 نفر دیگر به کرونا در این کشور تایید شد. این درحالیست که در روزهای گذشته با شروع واکسیناسیون هرچند محدود آمار مبتلایان با تعادل نسبی روبه رو بوده و در صورت افزایش هم به بیش از 100 نفر نمی رسید.

تعداد مبتلایان کرونای دیروز (سه شنبه) عراق حدود 6 هزار و 400 نفر بود و امروز با افزایش 900 نفره روبرو شد.

این گزارش حاکیست از 27 اسفند گذشته تا به امروز این پنجمین بار است که رکورد مبتلایان به کرونا در عراق شکسته می گردد.

گسترش شیوع ویروس کرونا در عراق موجب بسته شدن مرزهای رسمی ایران با این کشور شده است ضمن اینکه پروازهایی هواپیمایی دو طرف نیز محدود شد.

مرزهای زمینی ایران با عراق نیز از بیم شیوع کرونا که در خوزستان بحرانی شد؛ مسدود است.

همچنین امروز ذوالفقاری معاون وزیر کشور و دبیر کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره سفرها به عراق از تمدید محدودیت ها تا دو هفته دیگر اطلاع داد.

به گزارش ایرنا مقامات محلی وزارت بهداشت اقلیم کردستان عراق با توصیف بسیار خطرناک بودن شرایط کنونی خاطرنشان کردند که تمام واحدهای بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان های این اقلیم توسط مبتلایان کرونا پر شده است بطوریکه قادر به پذیرش دیگر بیماران نیستند.

سخنگوی وزارت بهداشت دولت محلی اقلیم کردستان عراق درباره مبتلایان کرونایی گفت: تعداد ابتلا با افزایش مرگ و میر و موارد بحرانی در اقلیم کردستان در حال افزایش است که باعث تشدید اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی می گردد.

وی هفته گذشته نیز گفت که بالاترین تعداد ابتلا به کرونا طی چهار ماه سال جاری (میلادی) ثبت شد.

از چند روز پیش با اعلام وزیر بهداشت محلی اقلیم کردستان عراق موسسات، ادارات و بعضی مراکز دیگر به مدت دو هفته تعطیل شده و فروشگاه ها، رستوران ها و بازارها پس از ساعت 9 شب ملزم به تعطیلی هستند.

همچنین وزارت محلی داخلی اقلیم کردستان خاطرنشان کرد که به منظور مقابله و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این اقلیم، تمامی رفت و آمدها بین سایر استان های عراق و اقلیم را ممنوع نموده است.

وزارت مزبور ورود نمایندگان سازمان های وابسته به سازمان ملل، ائتلاف آمریکایی و دیپلمات ها را فقط به شرط دادن آزمایش کرونا ممکن خاطرنشان کرد و فعالیت تجاری فیمابین با عراق نیز به شرط رعایت کامل اقدامات پیشگیرانه برقرار است.

اقلیم کردستان عراق همچنین خاطرنشان کرد که گذرگاه مرزی بین المللی باشماق در مرز ایران از امروز سه شنبه به مدت دو هفته دیگر مسدود و بسته خواهد بود.

وزارت بهداشت در اقلیم کردستان عراق خاطرنشان کرد که طی 24 ساعت گذشته هزار و 45 نفر مبتلای جدید و 16 مورد فوتی ناشی از ویروس کرونا ثبت شده است.

هفته گذشته فوت یک خانواده سه نفره بر اثر کرونا در اقلیم کردستان سروصدای زیادی به پا کرد.

آمار مبتلایان کرونا در این اقلیم پس از روز نوروز غالبا تصاعدی بوده که با تجمعات مردم کُرد برای جشن و دورهمی در این روز بی ارتباط نیست که مسوولان این اقلیم نیز به عدم پایبندی شهروندان به شیوه نامه های بهداشتی اشاره کردند.

هفته گذشته واکسیناسیون محدود واکسن آسترازنکا در اقلیم کردستان عراق شروع و 34 هزار و 800 دوز به وزارت بهداشت محلی تحویل داده شد اما مسوولان محلی خاطرنشان کردند شرایط همه گیری کرونا خطرناک است و ورود واکسن، سهل انگاری در شیوه نامه های بهداشتی را توجیه نمی کند.

درباره نیروهای آمریکایی که چندین پایگاه نظامی در کردستان عراق دارند هم مقامات وزارت بهداشت آمریکا گفته اند که واکسن به اندازه کافی به نیروهای نظامی تحت امر در سراسر دنیا ارسال خواهد شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1506

به "کرونا زنگ خطر را در عراق و اقلیم کردستان به صدا در آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا زنگ خطر را در عراق و اقلیم کردستان به صدا در آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید