کشف محموله جدید نیترات آمونیوم در نزدیکی بندر بیروت

به گزارش نامیت، ارتش لبنان از کشف 4.35 تن نیترات آمونیوم جدید در نزدیکی ورودی بندر بیروت خبر داد.

کشف محموله جدید نیترات آمونیوم در نزدیکی بندر بیروت

به گزارش خبرنگاران، ارتش لبنان امروز پنجشنبه گفت که 4.35 تن نیترات آمونیوم در نزدیکی ورودی بندر بیروت پیدا کرده است و واحدهای هنگ مهندسی ارتش برای رسیدگی به این موضوع تلاش می کنند.

ارتش لبنان طی بیانیه ای کوتاه گفت: به درخواست نهاد گمرک بندر بیروت، هنگ مهندسی ارتش 4 کانتینر را در خارج از بندر در نزدیکی ورودی شماره 9 بازرسی کرد و معین شد که آنها حاوی مقادیری نیترات آمونیوم هستند که وزن آن به حدود 4 تن و 350 کیلوگرم می رسد و واحدهای هنگ مهندسی روی آن کار می کنند.

لبنان همچنان درگیر پیامدهای انفجار مهیبی است که در چهارم آگوست بر اثر آتش سوزی انبار حاوی دو هزار و 750 تن نیترات آمونیوم در آنجا به وقوع پیوست و بیش از 170 کشته و شش هزار زخمی و مصدوم برجای گذاشت، علاوه بر اینکه مناطق کاملی از شهر را فقط در چند ثانیه ویران کرد.

به دنبال آن بیروت منطقه فاجعه دیده اعلام شد و اعتراضات خیابانی همراه با اغتشاش و آشوب در این شهر دولت حسان دیاب را وادار به استعفا کرد.

باسم القیسی مدیرکل مدیریت و سرمایه گذاری بندر بیروت پیش از این اعلام کرده بود که هنوز کانتینرهای حاوی مواد قابل اشتعال در بندر بیروت وجود دارد.

وی در کنفرانسی خبری شرح داد، نامه ای در این خصوص به گمرک و ارتش لبنان فرستاده و بیش از یک بار از مدیریت گمرک خواسته که شرکت های حمل و نقل را مجبور به بار زدن دوباره این مواد قابل انفجار کند.

ارتش لبنان در 24 آگوست گفت که اعضای این ارتش با همکاری کارشناسانی از فرانسه 79 کانتینر حاوی مواد خطرناک را در بندر بیروت پیدا کرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1127

به "کشف محموله جدید نیترات آمونیوم در نزدیکی بندر بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف محموله جدید نیترات آمونیوم در نزدیکی بندر بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید