بیماری هایی که در شکم ظاهر می گردد

به گزارش نامیت، کولیت های عصبی، ورم کولن، زیادی اسید معده مرتبط به فعالیت غدد فوق کلیوی و... می تواند شکم شما را خالی می نماید! چطور؟ در واقع وجود ناراحتی و دلخوری می تواند باعث بروز اسهال گردد! اگر می خواهید با بیمار هایی که باعث ناراحتی شکم شما می گردد آشنا شوید حتماً این مطلب را بخوانید.

بیماری هایی که در شکم ظاهر می گردد

بیماری هایی که در شکم ظاهر می گردد

کولیت های عصبی، ورم کولن، زیادی اسید معده مرتبط به فعالیت غدد فوق کلیوی و... می تواند شکم شما را خالی می نماید! چطور؟ در واقع وجود ناراحتی و دلخوری می تواند باعث بروز اسهال گردد! اگر می خواهید با بیمار هایی که باعث ناراحتی شکم شما می گردد آشنا شوید حتماً این مطلب را بخوانید.

زخم معده

این عارضه تقریباً نادر است. این زخم اغلب ابتدای اثنی عشر از روده ی باریک را تحت تأثیر قرار می دهد. زخم معده، یک بیماری عفونی است که تقریباً همواره باکتری ها عامل آن هستند و به وسیله آنتی بیوتیک و آنتی اسید هم درمان می گردد.

احساس درد در کبد

در واقع در کبد بسیار نادر و کمیاب است و ممکن است باعث احساس در حین هضم غذا بگردد. اگر با وجود آرامش در خانه یا محل کار، باز هم از این مشکل رنج می برید یک مشکل هاضمه ای در میان است که نشان می دهد بدن شما فقط برخی مواد غذایی را جذب می نماید.

این مشکل بیشتر در بعد از جشن ها یا زیاده روی در خوردن بروز می نماید، بدن تنظیم شده و می خواهد به ما بگوید که زیاد، زیاد است! بنابراین رژیم های آب درمانی و سوپ سبزیجات طبیعی برترین درمان هستند. ارگ شما در خوردن زیاده روی ننموده اید، شاید علتش یک بی خبر بی اهمت باشد که ظاهراً به مذاق شما خوش نیامده است. مغزتان به اسم یک راهنما خود به خود به فعالیتش ادامه می دهد، اما شکمتان اطلاعات را ثبت نموده و به سختی عمل هضم را انجام می دهد و این دقیقاً همان چیزی است که مغز نمی پسندد.

با آموزش تنفس صحیح، شکم تان را تنظیم کنید.

یوگا، هنرهای رزمی، سوفرولوژی، ریلکسیشن و مدیتیشن به ما یاری می نمایند تا درست نفس کشیدن را یاد بگیریم.

ورزش های هوازی و تمرینات کاردیو ترینینگ (ورزش های قلبی) ما را تحریک می نمایند که بر روی تنفس مان کار کنیم و با این روش به سرعت استرس ها را از بین ببریم.

گاز نفخ

انسان قرن 21 از غلات کامل استفاده نمی نماید، حتی می توان گفت مصرف آن را ترک نموده است. استفاده از نان های چند غله یی و سبوس دار می تواند عامل بروز نفخ و گاز باشد. امروزه شکم ما فیبرهای متفاوتی را جذب می نماید. کربن گیاهی و بعلاوه خاک رس سبز به خوبی گازها را جذب می نمایند.

سندروم روده و تخریب پذیر

که کولون را تحت تأثیر قرار می دهد. عادی ترین ویژگی های این پدیده این است که در طی معاینات هیچ چیزی قابل رؤیت نیست و هرچه که هست اغلب در فکر شخص می گذرد. اغلب این بیماری ها مانند یک معما برای پزشکان باقی می ماند. اگر معالجات اثربخش نباشد، پس از سی سالگی متخصص معده و گوارش اندوسکپی انجام می دهد.

اسهال

کاملاً طبیعی است که مثلاً بعد از خوردن اندازه زیادی میوه کال و نرسیده دچار اسهال می شوید، در غیر این صورت اسهال ممکن است بر اساس دلایل دیگری از جمله: اضطراب شدید، استرس زیاد یا احساس شدید شادی یا عصبانیت روی دهد. البته عصبانیت مؤثرتر از عوامل دیگر است.

اسید زیاد معده و سوزش زیاد شکم

اگر التهاب روده درست درمان نشده باشد، هر آسیب دیگر روده ممکن است باعث بروز این مشکل گردد. البته ممکن است بدون وجود هیچ یک از این عوامل، بعد از امتحان این عوارض ایجاد شوند که بی شک علتش اضطراب درونی است. اگر یکی یا برخی از این علایم در شما وجود دارد، ضروری است که نگاهی دوباره به زندگی شخصی تان و گزندگی نسبی آن بیندازد.

کولیت عصبی

نوعی از سندروم روده ی تحریک پذیر و مسائل عملکرد روده است. پزشک داروهایی برای شما تجویز می نماید که حساسیت دستگاه گوارش را (به طور حقیقی و مجازی) کاهش می دهد.

یبوست

در این مورد منطق می گوید که باید از مواد فیبردار، مانند آلو و احتمالاً از ملین ها (البته بدون زیاده روی) استفاده کرد. اگر با انجام تمام این اقدامات یبوست شما ادامه داشت، علتش احساس ناامنی است. نگرانی و اضطراب از دست دادن داشته ها، پول و ... می تواند به این عارضه که معروف به حبس مقعدی است، دامن بزند. با خودداری و کنترل خود شرایط و اوضاع را هم کنترل کنید.

مثل ژاپنی ها نیروی (هارا) را کنترل کنید.

شرایط هارا: در مدیتیشن یا اسب سواری، در حالت نشسته بر مرکز ثقل هستیم. کلود دیدیه استاد شیاتوس در فدراسیون فرانسوی شیاتوس سنتی، به ما می آموزد که شکم از پایین تا بالا به وسیله meridien محل عبور است.

وحشت از موجود دیگر که در برخی از زنان جوان قبل از بارداری دور از انتظار نیست. بخشی از شیاتوس یا بخشی از طب سوزنی این قبیل ناراحتی ها و استرس ها را آرام می نماید.

مثل چینی ها نیروی شیء را تقویت کنید

دکتر :کونلین ژانگ دکترای طب چینی و استاد چی گنگ در مرکز لیکان شکل نمادین شکم در چنین را برای ما شرح می دهد: شکم مانند یک دیگ بزرگ محل جابه جایی است، در واقع این دیگ نماد برداشت و عینیت است. تمرین شیء گنگ، عملکرد روده را نرمال و احساسات را تنظیم می نماید. بله، شکم مغز دیگر است، حالا با اطمینان خاطر شما اعتماد به نفس تان را ثابت خواهید کرد و برنامه هایتان را عینیت خواهید بخشید.

منبع:7 روز زندگی شماره(119)

منبع: راسخون
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1745

به "بیماری هایی که در شکم ظاهر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری هایی که در شکم ظاهر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید