تور ویتنام ارزان: تور مجازی: بندر هالونگ؛ ویتنام

به گزارش نامیت، بندر هالونگ یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در ویتنام است. در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید و از افسانه شنیدنی شکل گیری این جزیره زیبا و افسانه ای بخوانید و چند تصویر پانوراما فوق العاده ببینید.

تور ویتنام ارزان: تور مجازی: بندر هالونگ؛ ویتنام

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام ارزان تجربه کنید و از شهرهای هوشی مین و هانوی ویتنام دیدن کنید.

بندر هالونگ (Halong Bay) ویتنام یکی از زیباترین و چشم نوازترین مکان های روی زمین است. این بندر چنان تماشای است که در سال 1994 در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. در سال 2011، این زیبای ویتنامی به عنوان یکی از هفت عجایب طبیعی نو دنیا انتخاب شد و رقبایی چون آتشفشان وسوویوس (Vesuvius) در ایتالیا، تپه دریایی گریت بریر (Great Barrier) در استرالیا و حتی بایکال (Baikal)، عمیق ترین دریاچه دنیا، را پشت سر نهاد و در این فهرست جای گرفت.

داستان جالبی درباره ساخت این بندر زیبا بر سر زبان ها است. می گویند روزگاری، نیاکان ویتنامی ها با چینی ها در جنگ و ستیز بودند. در همان زمان خدایان برای کمک رساندن به جنگجویان ویتنامی چند اژدا به روی زمین می فرستند. اژد هاها سنگ هایی گرانبها به سوی زمین پرتاب می نمایند تا مانع هجوم چینی ها شوند. سنگ ها، اما، به جزایر زیبایی تبدیل می شوند و به عنوان مانع از مردم ویتنام در برار متجاوزان چینی محافظت می نمایند. اژد ها ها با وجود اینکه جزایر را دوست داشتند پس از انتها جنگ آن ها را ترک می نمایند. بعدها، ویتنامی ها محلی را که مادر اژدها فرود آمده هالونگ به معنای جایی که مادر اژدها فرود آمده می نامند.

بندر هالونگ تنها یک بندر نیست؛ بلکه بیش از 120 کیلومتر نوار ساحلی و 3000 جزیره در دل آبی به رنگ سبز زمردی است ـ هزار جزیره از این 3000 جزیره نام گذاری شده اند.

تقریبا تمام جزیره بافت صخره ای دارد و تعداد بی شماری غار و اشکفت در اشکال و میزان های مختلف در آن دیده می گردد. بسکمک از این غارها گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می نمایند و زمانی که با نورهای غیرطبیعی تزئین می شوند بسیار تماشای و رویایی می شوند.

شکل خاص کوه ها در اثر بارش باران و حرکت آن در میان سنگ ها به وجود آمده است. هر ساله باران های استوایی سنگ آهک را با خود می شوید و اشکال زیبایی در غارها و گاهی هم غارهای کوچکی ایجاد می نماید. زمین شناسان این پدیده را برج کارست می نامند. برج های کارست دیگری در نقاط دیگر دنیا چون ماداگاسکار و چین وجود دارد.

غار هانگ دو گو (Hang Dau Go) یکی از مشهورترین مکان های بندر هالونگ است. برای رسیدن به دهانه غار باید از 90 پله بالا بروید. سنگ ها و دیواره های داخلی این غار بسیار تماشای و چشم نواز هستند. در انتهای غار چاه آب شیرین واقع شده است که با دیواره های بسیار قدیمی و باستانی احاطه شده است. امپراتور ویتنام، خای دین (Khai Din)، در سال 1917 از این غار بی نظیر بازدید نموده است و روی یکی از دیواره های غار اثری از خود به جای گذاشته است.

غار دیگری که کوانگ هان (Kuang Han) نام دارد از نظر عمق (1300 هزار متر) رکورددار است. تعجبی ندارد که نام غار تونلی را بر روی آن نهاده اند.

یکی از غارهای کوچک این منطقه به خاطر بازتاب صدا در آن معروف است. وقتی در این غار باد زوزه می کشد، می گردد صدای طبل مانندی را از انتهای غار شنید. بعید نیست این صدای عجیب بازتابی از جنگ باستانی چینی ها و ویتنامی ها و اژد هاها باشد.

مهمترین جاذبه این تور مجازی تماشا صخره ها در اشکال و میزان های مخلف است که از آب کریستالی صدها متر قد علم نموده اند.

اگر روزی به بندر هالونگ سفر کردید سفر قایقی دو روزه در این بندر را حتما در برنامه داشته باشید. در این سفر کوتاه از روستای معلق تماشا می کنید و به یک شام رمانتیک دو نفره در یک جزیره کاملا غیرمسکونی خواهید رفت.

دعوت می کنم به تماشای تصاویر پانوراما بنشینید و از تماشا یکی از عجایب خلقت لذت ببرید.

تور مجازی روزهای یکشنبه و چهارشنبه، ساعت 11:15 شب در خبرنگاران منتشر می گردد. برای دسترسی به مقاله های این بخش به صفحه اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1835

به "تور ویتنام ارزان: تور مجازی: بندر هالونگ؛ ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ویتنام ارزان: تور مجازی: بندر هالونگ؛ ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید