تور عمان ارزان: توفان شاهین در سواحل عمان، مسقط قفل شد؛ امارات در حالت آماده باش

به گزارش نامیت، توفان شاهین در عمان باعث تعطیلی دو روزه در این کشور و توقف عبور و مرور در شهر مسقط شد و امارات را بر آن داشت تا تدابیر لازم برای مواجهه با این توفان شدید را اتخاذ کند.

تور عمان ارزان: توفان شاهین در سواحل عمان، مسقط قفل شد؛ امارات در حالت آماده باش

با تور عمان ارزان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نزدیک شدن توفان به ساحل جنوبی خلیج فارس باعث شد که شماری از کشورهای عربی این حوزه ضمن هشدار درباره پیامدهای این توفان موسوم به شاهین، برای کاهش خسارات احتمالی آن، چند روز را تعطیل نمایند.

کشور عمان از اولین کشورهایی بود که تدابیر لازم برای مواجهه با این توفان سهمگین که سواحل این کشور را در هم می نوردد، اتخاذ کند. مقامات این کشور دیروز شنبه درباره این توفان هشدار دادند و به کارمندان دو روز مرخصی اجباری دادند و گفته می گردد تخلیه منطقه ها ساحلی شروع شده است.

در همسایه غربی عمان، امارات هم تدابیری برای مواجهه با خسارات و آثار احتمالی توفان شاهین اتخاذ شده است. با این حال عربستان سعودی گفته که تأثیر این توفان بر این کشور غیرمستقیم خواهد بود.

به گزارش وب سایت شبکه الجزیره قطر، شرکت هواپیمایی عمان در بیانیه ای اظهار داشت که توفان شاهین به حرکت خود به سمت سواحل سلطنت عمان که مشرف بر دریای عمان است، ادامه می دهد و مرکز این توفان نزدیک 200 کیلومتر با استان مسقط، (مرکز این کشور) فاصله دارد.

مطابق پیش بینی این سازمان که گفته بود، تأثیرات مستقیم این توفان صبح امروز یکشنبه شروع خواهد شد، تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از عمان حکایت از شدت توفان و وارد شدن خسارات به سواحل این کشور دارد.

شرکت هواپیمایی عمان پیش بینی نموده بود که سرعت توفان شاهین بین 40 الی 60 کیلومتر خواهد بود و همزمان با وزش باد شدید، بارش شدیدا رگباری به همراه رعد و برق صورت خواهد گرفت که به وقوع سیل منجر خواهد شد. بعلاوه پیش بینی شده است که دریا امروز بسیار مواج خواهد بود.

ترس از خسارت های احتمالی این توفان باعث شده است که مسئولان محلی در سواحل عمان با بلندگو درباره خطرات این توفان هشدار دهند.

تصاویری از ساحل الجویره عمان منتشر شده که نشان می دهد توفان شاهین آبزیان مانند ماهی ها را به ساحل پرت نموده است.

شدت توفان در بعضی از سواحل عمان به حدی بودی که باد بعضی درختان را از ریشه کنده و به زمین انداخته است. در بعضی منطقه ها تفریحی ساحلی هم وزش شدید توفان به وسایل تفریحی و شهرک های بازی خسارت زیادی وارد نموده است

متوقف شدن عبور و مرور در خیابان های مرکز عمان در پی توفان

خبرگزاری رسمی عمان از توقف حرکت خودروها در خیابان های شهر مسقط، مرکز این کشور در پی نزدیک شدن توفان شاهین به این شهر اطلاع داد.

شرکت هواپیمایی عمان هم اظهار داشت که پروازها از فرودگاه بین المللی مسقط و بالعکس تا اطلاع ثانوی به علت توفان شاهین به تعویق افتاده است .

به رغم هشدارها، ویدیوهای منشتر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که بعضی از خودروها در بستر مسیل ها گیر افتاده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1748

به "تور عمان ارزان: توفان شاهین در سواحل عمان، مسقط قفل شد؛ امارات در حالت آماده باش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان ارزان: توفان شاهین در سواحل عمان، مسقط قفل شد؛ امارات در حالت آماده باش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید