خبرنگاران از مردن خسته شده ام ، واگویه هایی از جنس هنر

به گزارش نامیت، رشت-خبرنگاران- هنر واگویه های هنرمند است از دنیا و آنچه بر او می گذرد ،آزموده ها ، یادمانها، آرزوها و آرمانها . هنر زبان بی زبانی است برای مخاطبی دنیای.

خبرنگاران از مردن خسته شده ام ، واگویه هایی از جنس هنر

فرشید داوودی هنرمند تهرانی 21 اثر خود با تکنیک چاپ سیلک روی روزنامه فشرده را در چوم گالری شهر انزلی در معرض تماشا گذاشته است.

در بیانیه این نمایشگاه به قلم امین حق ره می خوانیم : این که بشر چگونه و از چه زمانی مُسلح به زبان شد به قطعیت معلوم نیست. هرچه هست اما این زبان بود که دیوارهای فردیتِ انسانِ بَدوی را فروریخت و جامعه ساز شد.

با تشکل یافتن جوامع انسانی، خط، مولودِ زبان شد، و هرچه زمان گذشت از تصویر به کلمه میل کرد و دوباره به تصویر بازگشت. این گونه و از آن پس زندگی در پیوند با زمان تحول یافت و با کلمه و تصویر معنا گرفت. تمدن بشری از دل زمان برآمد و برای انسان معاصر هویتی متکثر ساخت. حالا هر قوم و قبیله ای، با هر تیره و زبان و ایده و عقیده ای، در هر جغرافیایی از این پهنه خاکی، هویتی انحصاری دارد که ساختمان آن بر لایه هایی تاریخی بنا شده. سازه ای مرکب و پیچیده که مصالحش از ایده، افسانه، خاطره، تجربه، رویا، معماری، هنر، تصویر و کلمه است.

حالا مساله این جاست:انباشته شدن و در هم آمیختگی تجربه های تاریخی، و برهمکُنشِ تصاویر و متون لایه لایه معاصر و باستانی، در ذهن جمعی انسان امروزی، سازنده چه جنس هویتی ست؟ چرا کیفیت زیستن در همه جا یکسان نیست؟ و اگر گذشت زمان یعنی زندگی، چگونه است که از لایه های تاریخی،در گوشه هایی از این دنیا، فقط بوی مُردگی می آید؟

فرشید داوودی متولد 1357 تهران ، دارای مدرک کارشناسی نقاشی دانشگاه سوره و کارشناسی ارشد نقاشی دانشگاه هنر اصفهان است.

از موفقیت های این هنرمند می توان به برگزیده هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، تقدیر شده از ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ، برگزیده نمایشگاه سالانه ملی نقاشی اصفهان ، نفر اول دومین نمایشگاه سالانه دانشگاه هنر اصفهان یاد کرد.

آثار این هنرمند تا به امروز در نمایشگاه های متعددی در معرض تماشا گذاشته شده است که از آن جمله می توان به نمایشگاه انفرادی: گالری هما تهران 1396 (Define Blossom at Dictionary)- گالری هما تهران 1394 (Save me from my friends) - گالری آپادانا اصفهان 1392 (Rebirth) و نمایشگاه های گروهی : گالری A / گالری لاله / گالری گذار / گالری هفت نگاه / گالری آریا / فرهنگستان صبا / موزه هنرهای اصفهان / گالری ARTLAB بیروت/ گالری Siddhartha و Artfair Beirut 2017 , 2018 اشاره نمود.

علاقمندان به دیدن آثار این هنرمند می توانند از آدینه 14 شهریور تا 11 مهر، یکشنبه تا آدینه 4 تا 9 شب از این آثار در چوم گالری به نشانی : بندرانزلی ،خیابان طالقانی، کوچه کافی، پلاک 66 دیدن نمایند.(چوم گالری شنبه ها تعطیل است)استفاده از ماسک الزامی است .

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1129

به "خبرنگاران از مردن خسته شده ام ، واگویه هایی از جنس هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران از مردن خسته شده ام ، واگویه هایی از جنس هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید