رنگ سال 2022 را چگونه برای دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟! ایده های خلاقانه و تازه

به گزارش نامیت، رنگ سال 2022 به وسیله مؤسسه پنتون (Pantone) اعلام شد. رنگ سال 2022، آبی ارغوانی با پس زمینه بنفش و قرمز (Veri Peri) یا Periwinkle Blue اعلام شد. اما این رنگ چه تأثیری در دکوراسیون داخلی منزل خواهد داشت؟ چطور از این رنگ در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟ تمامی سؤالات شما را در همین مقاله جواب خواهیم داد.

رنگ سال 2022 را چگونه برای دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟! ایده های خلاقانه و تازه

رنگ سال 2022 چه معنایی دارد؟

در طی ماه گذشته تا به حال، مهمترین سؤال طراحان مد، فشن، دکوراتورها و طراحان داخلی منزل و حتی شما که در پی ست کردن خانه و زندگی خود با رنگ سال تازه هستید، این است که رنگ سال بعد چیست؟ رنگ سال 1401 یا رنگ سال 2022 نوعی از آبی ارغوانی با ته مایه بنفش و قرمز است. اما چرا مؤسسه پنتون چنین رنگی را انتخاب نموده است؟

طبق گفته لئاتریس آیزمن (Leatrice Eiseman)، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون: علت انتخاب رنگ آبی Veri Peri با تناژهایی از بنفش و قرمز روحیه بخشی، ایجاد کردن حس شادی و پویایی و ترغیب افراد به خلاقیت حاصل از کنجکاوی و بیان خلاقانه و خیال پردازانه است.

بعد از بررسی های طولانی و بررسی ترندهای مختلف، مؤسسه پنتون رنگ آبی ارغوانی Periwinkle Blue را به عنوان نماد عصر کنونی و دوره گذرای فعلی در نظر گرفت. این رنگ به نوعی نشان دهنده ترکیب زندگی مدرن و رنگ های ترند شده در دنیای دیجیتال هستند که در دنیا واقعی نمود پیدا نموده اند.

رنگ سال چگونه انتخاب می شود؟

هر سال این سؤال برای بسیاری از افراد ایجاد می شود که اساسا انتخاب رنگ سال بر چه معیاری است؟ آیا کاملا سلیقه ای است یا علت خاصی دارد؟ رنگ سال تازه مثل رنگ سال 2022 طبق یکسری اصول، بررسیها و بررسی ترندهای مختلف انتخاب می شود.

پس باید بپرسیم که چه کسانی رنگ سال را انتخاب می نمایند؟

هر سال یکسری افراد به عنوان نماینده ملت های مختلف که در گروه استانداردهای رنگ عضویت دارند، به نمایندگی مؤسسه پنتون آمریکا در مرکز اروپا گرد هم می آیند. این اتفاق از سال 2000 به وسیله مؤسسه پنتون پیشنهاد شد و انتخاب رنگ سال براساس ایده ها و فاکتورهایی که شرح خواهیم داد بسیار مورد استقبال نهاده شد. از سال 2000 به بعد همین فرایند هر سال انجام می شود و در اوایل ماه دسامبر رنگ سال اعلام می شود.

این افراد هر سال در اتاقی سفید رنگ دور هم جمع می شوند تا رنگ اتاق روی تصمیم گیری و فکر افراد حاضر در جلسه تأثیر نگذارد. انتخاب رنگ سال تازه براساس تغییرات و اتفاقات فرهنگ های دنیای، دغدغه فکری که مردم دنیا سعی دارند با انتخاب رنگ مناسب به آن دست پیدا نمایند، اتفاقات و حوادث طبیعی و غیر طبیعی اتفاق افتاده و سایر موارد انجام می گیرد.

رنگ سال 2022 نیز بر همین اساس انتخاب شده است. جالب است بدانید که این رنگ برای اولین بار در تاریخ برنامه رنگ سال انتخاب شده است. در حوزه دکوراسیون داخلی، طراحان و دکوراتورهای داخلی کوشش خواهند کرد تا به وسیله بکارگیری رنگ سال 2022 یعنی آبی ارغوانی Peri Veri این تغییر زیبا را به رخ بکشند. شما می توانید از این رنگ به عنوان راهی برای ارتباط برقرار کردن و بیان خلاقیت و ایده های تازه و هماهنگ شدن با ترند دنیای بهره ببرید.

رنگ سال دکوراسیون منزل

رنگ سال پنتون برای 2022 و 1401 ایرانی ها آبی Peri Veri است و اکنون به شما ایده هایی خواهیم داد تا از این رنگ در دکوراسیون داخلی منزلتان بهره ببرید. پس اولین نفری باشید که از این رنگ در خانه خود استفاده می نماید!

رنگ سال خانه در 2022:

شما می توانید رنگ سال دیوار پذیرایی در 2022 از ترکیب رنگ سبز روشن و زرد - سبز بهره ببرید که رابطه مکملی با آبی ارغوانی Periwinkle Blue دارند. حتی می توانید برای اثاثیه و لوازم منزل از رنگ آبی اروغوانی 2022 بهره ببرید و سقف خانه در قسمت ابزارهای گچبری شده را رنگین کمانی رنگ آمیزی کنید. ترکیب این رنگ ها با دیوارهای سفید رنگ غوغا خواهند کرد.

ایده بعدی رنگ نعنایی برای دیوارها و استفاده از رنگ آبی ارغوانی Peri Veri برای یک سوم پایینی دیوارهاست. برای رنگ سال اتاق خواب 2022 با رنگ تازه پنتون، ترکیب سفید عاجی و نعنایی را برای ملافه و اتاق خواب توصیه می کنیم. برای رنگ پرده های اتاق خواب می توانید می توانید از رنگ سال 2022 بهره ببرید.

تابلوهای هنری دیواری، رنگ پرده های پذیرایی و حتی پاف هایی که استفاده می کنید همگی می توانند به رنگ سال 2022 انتخاب شوند. حتی می توانید از رنگ های متضاد هم بهره ببرید که جلوتر شرح داده ایم.

رنگ سال برای مبل:

با توجه به رنگ سال پنتون، باید سفید، قهوه ای یا کرمی باشد. رنگ کدو تنبل، زرد شتری و یا رنگ های کلاسیک مکمل با رنگ سال 2022 هم انتخاب حرفه ای و خلاقانه ای است. اگر مبلمان نخریده اید برای هماهنگ شدن با رنگ سال 1401 توصیه می کنیم از این رنگ بهره ببرید. اما اگر مبلمان خریده اید، می توانید از روکش مبل یا پارچه رومبلی تازه مطابق با سال 2022 بهره ببرید.

رنگ سال 2022 دکوراسیون داخلی از نوع متضاد:

کسانی که عاشق تضاد و استفاده از رنگ های متضاد با رنگ ترند سال هستند چه کار نمایند؟ با توجه به اینکه رنگ سال 2022، آبی اروغوانی از نوع Periwinkle Blue انتخاب شده، برترین رنگ های متضاد، تناژهای رنگ زرد مثل لیمویی، خردلی، طلایی و آفتابی هستند.

این ترکیب رنگ برای کلیه فضاهای دکوراسیون داخلی خانه از آشپزخانه گرفته تا پذیرایی و اتاق خواب قابل استفاده است. شما می توانید بخش جزیره آشپزخانه را آبی ارغوانی انتخاب کنید و کابینت ها را به رنگ متضاد نصب کنید. اگر هم از قبل کابینت نصب نموده اید، برچسب کابینت ایده خوبی است.

رنگ کاشی بین کابینت و سرویس بهداشتی به رنگ آبی ارغوانی Periwinkle Blue معرکه است. اگر رنگ کاشی ها را به این رنگ انتخاب کردید، کابینت و سرویس بهداشتی در بقیه اجزای خود باید سفید رنگ باشند. این ترکیب رنگ نه تنها آرامش زیادی به شما منتقل می نمایند بلکه خلاقیت زیاد شما را به رخ خواهد کشید.

منبع: اتاق
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 1869

به "رنگ سال 2022 را چگونه برای دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟! ایده های خلاقانه و تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ سال 2022 را چگونه برای دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟! ایده های خلاقانه و تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید