سفر به حاشیه جنوب غربی هند؛ گوآ

به گزارش نامیت، کسانی که به هند سفر نموده اند گوآ را جای فوق العاده ای توصیف می نمایند و اغلب آن را به عنوان مروارید شرق می شناسند. گوآ در سواحل غربی کشور هندوستان و در بندر کنکان (Konkan) واقع شده، که با مناظر طبیعی خیره نماینده، معماری بی نظیر و آشپزی تلفیقی غربی و شرقی، گردشگران زیادی را از سر تا سر جهان به سوی خود جذب می نماید. در هیچ جای هندوستان مردمی خونگرم تر از مردم گوآ نمی یابید. آرامش روح نواز روزانه در سواحل نقره ای و زندگی آرام و بی دغدغه در این شهر، هر تازه واردی را مجذوب خود می نماید. برای سفر به این شهر رویایی با خبرنگاران همراه باشید.

سفر به حاشیه جنوب غربی هند؛ گوآ

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

گوآ از بسیاری شهرهای توریستی که تاکنون دیده اید، امن تر است و ما در خبرنگاران تنها مواردی را آنالیز می کنیم که یاری می نماید سفر خاطره انگیزتری با عزیزانتان داشته باشید. در ابتدا باید در مورد محل اقامت خود تحقیق کنید که از همه موارد مهم تر است. در ایام تعطیلات، ویلاهای اجاره ای از کلبه های ساده ساحلی تا ویلاهای مجلل، خوراک و سایر مایحتاج مطابق با هر ذائقه و بودجه ای به وفور یافت می شوند. از قلم نیاندازید قبل از انتخاب هتل ، به نظرات گردشگران و در کل امتیاز داده شده به هتل مورد نظر، حتما دقت کنید. حتی قیمت ها را مقایسه کنید و سپس اقدام به رزرو کنید. نکته بعدی که باید دقت کنید پول و مدارک مهم خود را در یک کیف کمری قرار داده و به کمر خود ببندید بطوری که در معرض دید نباشد، همینطور در حین بازدید از مکان های مختلف پول زیادی به همراه نداشته باشید.

برای لذت بردن از سواحل گوآ نکات زیر را به یاد داشته باشید

1- گوآ از سواحل زیبای بسیاری برخوردار است که چیزی کمتر از سواحل معروفش ندارند، پس فقط به سواحل معروف کالانگوت (Calangute) و باگا (Baga) بسنده نکنید. 2- به قسمت های عمیق تر نروید مگر اینکه شناگر قابلی باشید. 3- در محدوده مطمئنه شنا کنید، از رودهای اطراف که به دریا می ریزند، فاصله داشته باشید گاهی بالا آمدن آب، موجب انحراف شناگر به سمت دریا می گردد. سواحل شگفت انگیز گوآ، تنها بخشی از جذابیت های این منطقه است، بعضی دیگر از مناطق دیدنی شهر به عبارت زیر است.

دژ چاپورتا (Chapora Fort)

کلیسای بوم ژیزوس گوا (Basilica de Bom Jesus)

معبد شری (Sri Temple)

عمارت ایدالکو (Idalcao palace)

منطقه حفاظت شده Mhadei

پناهگاه پرندگان دکتر سلیم علی (Dr. Salim Ali Bird Sanctuary)

ماجراجویی و هیجان

برای گردشگران علاقمند به ماجراجویی گوآ پیشنهادات مهیجی نیز دارد، هیجان و لذت تمام نشدنی آن ها می تواند تمام روز شما را سرگرم کند، تفریحاتی چون کارتینگ، جت اسکی و سایر ورزش های هیجان انگیز آبی. گوآ همچنین به داشتن شب های چراغانی و پرهیاهو به همراه کافه ها و کلوپ ها، شهرت یافته است. همچون بسیاری از کشورهای دیگر، فقر و اختلاف طبقاتی در هند هم دیده می گردد، گوآ نیز از این قاعده مستثنی نیست. افراد نیازمند از توریست ها بیش از همه درخواست یاری می نمایند و گاهی این موضوع برای گردشگران آزاردهنده می گردد. در این مواقع بایستی بدون توجه به آنها به راه خود ادامه دهید، چون ایستادن و صحبت کردن با آنها رهایی از دستشان را غیر ممکن می سازد. گردشگران بیشتر از اوایل مهر تا بهمن ماه به گوآ سفر می نمایند و اغلب جشنواره ها، در این بازه برگزار می شوند، به همین دلیل کاملا طبیعی است که در این دوره، شهر شلوغ تر و قیمت ها گران تر از سایر زمان ها باشد. پس اگر قصد داشتن تعطیلاتی ارزان تر و آرام تر دارید تا اواسط بهمن ماه صبر کنید. اگر شما هم سفری به این مکان رویایی داشته اید تجربیات خود را با خبرنگارانبه اشتراک بگذارید. منبع: TravelVivi

منبع: کجارو
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 486

به "سفر به حاشیه جنوب غربی هند؛ گوآ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به حاشیه جنوب غربی هند؛ گوآ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید