سفر جاده ای با بچه ها؟ خدا صبرتان بدهد!

به گزارش نامیت، آیا برنامه دارید به سفری جاده ای با ماشین خودتان به همراه بچه ها تان انجام دهید؟ این کارها را انجام دهید تا نه خودتان و نه بچه ها کلافه نشوید.

سفر جاده ای با بچه ها؟ خدا صبرتان بدهد!

1- آرام آرام راه را طی کنید. نخواهید که تمام راه را یک ضرب بروید. بهتر است بعد از هر 2 ساعت رانندگی یک استراحت داشته باشید تا نه خودتان و نه بچه ها خسته نشوید.

2- برای هر کدام از بچه ها تان یک کوله یا کیف جدا جمع کنید که حاوی وسایل نقاشی، کتاب، اسباب بازی، بازی فکری و اقلام دیگری که کودک به آنها علاقه مند است، باشد. برای بچه ها کم سن تر اسباب بازی یا وسیله ای برای سورپرایز کردن همراه داشته باشید. حواس تان باشد که همه این وسایل و اسباب بازی ها را یک دفعه به کودک ندهید و در طی چند دفعه از هر کدام رو نمایی کنید!

3- بازی های ساده ای برای درون ماشین طراحی و یا تهیه کنید که ساده هم باشند. این بازی ها را می توانید از اینترنت پیدا کنید، خودتان طراحی کنید و یا از فروشگاه های مخصوص بچه ها تهیه کنید.

4- بازی کنید. بازی هایی انجام دهید که کل خانواده در آن دخیل باشند. می توانید برای هر کودک بازی محبوبش را تهیه کنید. ممکن است فکر کنید بعضی بازی ها دیگر قدیمی شده اند اما بچه ها هنوز هم به آنها علاقه دارند، مثلا بازی مثل چیستان یا بیست سوالی. همچنین موزیک هایی که بچه ها تان دوست دارند را از قبل انتخاب کنید و در ماشین به همراه داشته باشید. بچه ها خیلی سریع از آهنگ هایی که بزرگ ترها گوش می دهند خسته می شوند و حوصله شان سر می رود پس باید نیاز آنها را هم در نظر بگیرید و شعر و ترانه هایی بچه هاه یا هر آهنگ دیگری که دوست دارند را هم در پلی لیست تان بگنجانید.

5- پارک و زمین بازی پیدا کنید. بچه ها انرژی زیادی دارند و اینکه از آنها بخواهیم خودشان را کنترل کنند و ساکت و آرام راستای چند ساعته را بپیمایند اصلا منطقی نیست. آنها نیاز دارند که این انرژی زیاد را تخلیه کنند. به همین دلیل لازم است تا هر چند ساعت یک بار (یا تنها یک بار در طول راستا) در یک زمین بازی یا پارک مخصوص بچه ها توقف کنید تا بازی کنند. بعضی رستوران ها زمین بازی کوچکی برای بچه ها دارند. زمانی که منتظر آماده شدن سفارش غذاتان هستید، به بچه ها اجازه دهید در این زمین های بازی انرژی بسوزانند! اگر این رستوران ها را پیدا نکردید، به داخل شهری که باید از آن عبور کنید بروید و چند لحظه ای در یک پارک توقف کنید تا هم خودتان خستگی درکنید و هم بچه ها کمی سرحال بیایند.

6- پیک نیک برگذار کنید. فروشگاهی را پیدا کنید که در نزدیکی اش پارک یا محیطی آرام برای دویدن و گشت و گذار بچه ها داشته باشد. برای بچه ها بستنی یا هر خوراکی دیگری که می خواهند بخرید و اجازه دهید چند لحظه ای در این فضا استراحت کنند و خستگی درکنند.

7- توالت بچه به همراه ببرید. اگر کودک تان نیاز دارد تند تند به دستشویی برود و یا نمی تواند خود را نگه دارد بد نیست یک توالت کودک با خود به همراه ببرید تا اذیت نشود. با این وجود اگر کودک تان بزرگ تر است تنها مجبور است تا رسیدن به سرویس بهداشتی بعدی صبر کنید.

8- اجازه دهید بخوابند. بچه ها خیلی سریع در ماشین به خواب می فرایند. اگر کودک تان به خواب رفت اجازه دهید بخوابد و کاری نکنید که از خواب بپرد چرا که هم بد اخلاق خواهد شد و هم شما خود را از آرامشی که داشته اید محروم می کنید! اگر می توانید در شب رانندگی کنید این کار را انجام دهید تا بچه ها مدت زیادی از راستا را خواب باشند و بهانه گیری نکنند. همچنین اندکی وسایل خواب برای کودک به همراه داشته باشید. وسایلی مانند یک پتوی نازک و یک بالش کوچک.

9- عجله کنید! وقتی با بچه ها سفر می کنید باید عجله کنید تا زودتر سفر تمام شود و به مقصد برسید چرا که در غیر این صورت هم حوصله بچه ها سر می رود (همانطور که می دانید آنها خیلی سریع بی حوصله می شوند!) و هم با بهانه گیری هاشان شما را کلافه می کنند. البته این به آن معنی نیست که با سرعت غیر مجاز حرکت کنید!

منبع: فوت و فن / wikihow.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 2047

به "سفر جاده ای با بچه ها؟ خدا صبرتان بدهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر جاده ای با بچه ها؟ خدا صبرتان بدهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید