قطار تهران-وان به راه افتاد

به گزارش نامیت، بالاخره انتظار به انتها رسید و قطار تهران-وان در ریل نهاده شد. از این پس کسانی که قصد سفر به ترکیه را دارند، می توانند به وسیله قطار به این کشور سفر نمایند.

قطار تهران-وان به راه افتاد

اگر از سفر هوایی به استانبول خسته شده اید و یا دوست دارید شیوه جدیدی برای سفر به ترکیه را امتحان کنید، می توانید قطار تهران به وان را تجربه کنید که به تازگی راه اندازی شده است. اخیرا شرکت رجا خبر داده که در راستای توسعه همکاری های کشورهای منطقه و گسترش صنعت ایرانگردی و جهانگردی، با همکاری راه آهن های ایران و ترکیه، قطار بین المللی تهران-وان را راه اندازی نموده است. محمد رجبی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در مورد راه اندازی قطار بین المللی تهران-وان شرکت رجا گفته است: در حال حاضر قطار تهران- تبریز - وان ساعت 9:30 صبح روز دوشنبه از تهران حرکت نموده و شامگاه همان روز به شهر تبریز می رسد.

وی اضافه کرد: قطار یاد شده از ایستگاه تبریز نیز مسافرگیری و ساعت 22:30 به سمت ایستگاه مرزی رازی حرکت می نماید.

رجبی اعلام کرد: مسافران در ایستگاه رازی از قطار پیاده شده و تشریفات گمرک و گذرنامه (خروج از ایران) را انجام می دهند، سپس قطار به سمت ایستگاه مرزی کاپیکوی در راه آهن ترکیه حرکت نموده و در این ایستگاه نیز مسافران از قطار پیاده شده و تشریفات گمرک و گذرنامه را انجام خواهند داد و براساس توقفات مرزی و تشریفات اعلام شده در هر ایستگاه، حدود دو ساعت این مراحل طول می کشد.

مدیرعامل رجا گفت: قطار پس از حرکت از ایستگاه کاپیکوی حدوداً ساعت 8:00 صبح روز سه شنبه به وقت ترکیه وارد ایستگاه مقصد یعنی وان می گردد که در مجموع مدت زمان انجام این سفر در راستا رفت یا برگشت حدودا 24 ساعت است.

رجبی در زمینه روش های خرید بلیت اضافه کرد: امکان خرید بلیت این قطار از کلیه کانال های فروش بلیت قطار از جمله دفاتر فروش سامانه 1539 و سایت رجا امکان پذیر است.

مدیر عامل رجا در مورد قیمت بلیت قطار تهران-وان گفت: قیمت بلیت قطار تهران- وان در حال حاضر با احتساب تخفیفات قابل ملاحظه نسبت به نرخ اصلی آنکه در جدول کرایه های مشترک راه آهن های خاورمیانه، در راستا رفت یا برگشت (بلیت یکسره) به میزان 225 هزار تومان بزرگسال و 130 هزار تومان خردسال بوده که البته تخفیفات ارائه شده به صورت موقت است.

وی تاکید نمود: هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفر با قطار بین المللی تهران-وان علاوه بر مراجعه به سایت رجا به نشانی www.raja.ir می توانند با تلفن 1539 (سامانه ارتباط با مشتریان شرکت رجا) از سراسر کشور به صورت شبانه روزی تماس بگیرند.

منبع: مهر

منبع: همگردی
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: namit.ir شناسه مطلب: 318

به "قطار تهران-وان به راه افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار تهران-وان به راه افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید